شناسهٔ خبر: 36016801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

هشدار گروه ویژه اقدام مالی به ایران

صاحب‌خبر - وضع کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران در صورت تصویب نشدن پالرمو و سی‌اف‌تی تا بهمن ماه
گروه ویژه اقدام مالی در اجلاس این هفته خود در پاریس، ضمن بررسی آخرین وضعیت کشورمان، با توجه به عدم تصویب نهایی دو کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم، دودسته اقدام جدید مقابله‌ای علیه کشورمان وضع نمود که با توجه به تصویب یک اقدام مقابله‌ای دیگر در خرداد ماه گذشته، مجموعا سه اقدام علیه ایران وضع شده‌اند.
به گزارش ایسنا، این نهاد بین‌المللی در یک بند جداگانه هشدار داده که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت کشورمان به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.
در این بیانیه با توجه به اقدامات مثبت اخیر کشورمان، پیشرفت‌ها در زمینه قانونگذاری از جمله تصویب آیین نامه قانون مبارزه با پولشویی را تصدیق می‌نماید.
گروه ویژه اقدام مالی همچنین تایید می‌کند که در مردادماه و دی ماه سال گذشته دو اصلاحیه قانونی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به تصویب نهایی رسیدند و دو لایحه کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس ایران به تصویب رسیده، اما مراحل لازم الاجرا شدن نهایی را طی نکرده‌اند.
درخواست آلمان و فرانسه
از ایران برای پایبندی به برجام
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیدارهای دوجانبه و نشست وزرای دولت‌های این دو کشور در شهر تولز یک بیانیه مشترک صادر و در آن بار دیگر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سران آلمان و فرانسه در این بیانیه اعلام کردند که از ایران می‌خواهند، یک بار دیگر به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای 2015 عمل کند.
این دو رهبر اروپایی همچنین در بیانیه خود نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز ابراز نگرانی کردند. فرانسه و آلمان در حالی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تاکید می‌کنند که طرف‌های اروپایی برجام از زمان خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق و تحت فشارهای واشنگتن تاکنون تعهدات خود در توافق را عملی نکرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز براساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اجرای برخی تعهدات خود در قبال برجام را کاهش داده و در صورتی که دیگر طرف اقدام عملی برای اجرای تعهدات خود انجام ندهند، گام‌های ایران در مسیر کاهش تعهدات برجام ادامه خواهد یافت.
حکم قطعی یک عضو
شورای شهر ساری
رئیس کل دادگستری استان مازندران از قطعی شدن حکم یک عضو شورای شهر ساری خبر داد.به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت‌السلام و المسلمین اکبری درباره این حکم گفت: یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ساری که مبادرت به انتشار مطالب خلاف واقع کرده بود به 38 ضربه شلاق محکوم شد. این مقام عالی قضایی بیان کرد: متهم (ع-ذ)،
یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان ساری، با شکایت یکی از کارمندان به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه کیفری 2 ساری به تحمل شلاق
تعزیری و جزای نقدی محکوم شد. رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه اظهار کرد: حکم عضو شورای شهر ساری پس ازبررسی در یکی از شعب دادگاه تجدیدنظر استان، با اصلاحاتی تائید و قطعیت یافت.
ژاپن مستقل از
ائتلاف آمریکایی
به تنگه هرمز نیرو می‌فرستد
ژاپن اعلام کرد به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس نمی‌پیوندد ولی تصمیم دارد نیروهای نظامی به تنگه هرمز بفرستد. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ژاپن اعلام کرده تصمیم دارد به جای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی که با ادعای حفاظت از کشتیرانی در آب‌راه‌های خاورمیانه تشکیل شده است، نیروهای نظامی خود را به تنگه هرمز بفرستد. این تصمیم با یک خبر از رسانه‌های ژاپن مبنی بر این که ژاپن به دلیل رابط اقتصادی نزدیک با ایران به عنوان تولیدکننده بزرگ‌ نفتی، در این ماموریت امنیتی به بزرگ‌ترین متحدش (آمریکا) ملحق نخواهد شد، مطابقت دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما