شناسهٔ خبر: 36016779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان ایجاد می‌شود

شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان در یک منطقه مشترک دو کشور ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان امروز ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر چندین منطقه در مرزهای مشترک ایران و آذربایجان را برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بازدید قرار دادند.

اکبر بهنام‌جو در حاشیه این دیدار با اشاره به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک اظهار کرد: ما  ظرفیت‌های خود از جمله  فاصله مکانی با راه‌های اصلی و راه‌آهن، اینترنت، برق و آب و همچنین معافیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران را به طرف آذری اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: در راستای راه‌اندازی این شهرک صنعتی از سه نقطه استان اردبیل بازدید به‌عمل آمد و مناطقی که شرایط بهتری داشت از سوی ۲ طرف برای راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: فرودگاه پارس‌آباد و فرودگاه بین‌المللی اردبیل در مرکز استان و نیز بزرگ‌راه‌های در حال ساخت به مرکز استان مزیت و قابلیت بسیار خوبی برای این امر خواهد بود.

وی به سفر هیأت رسمی از جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان و بررسی موضوع ایجاد شهرک صنعتی مشترک اشاره کرد و گفت: در نشست با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رئیس راه‌آهن این کشور، درباره اجرای پایانه ریلی توافق شد و ما منتظر بازدید طرف آذری بودیم که بعد از بازدید تفاهم‌نامه و قرارداد اصلی امضا می‌شود.

انتهای پیام/3463/ق

نظر شما