شناسهٔ خبر: 36016519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایرانشهر

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه درخواست ایران مبنی بر عضویت دایم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک‌المنافع پذیرفته شد، گفت:

صاحب‌خبر -

ایران عضو دایم شورای حمل‌ونقل کشورهای مشترک‌المنافع شد

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه درخواست ایران مبنی بر عضویت دایم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک‌المنافع پذیرفته شد، گفت: برای استفاده از این ظرفیت با همکاری بخش خصوصی برنامه‌ خواهیم داشت.سعید رسولی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تا به حال ایران عضو ناظر در شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع (DIS) بود.او با بیان اینکه این شورا 18 عضو دارد، گفت: 16 عضو این شورا دایم و دو عضو ناظر بود که کشور ایران تا پیش از این عضو ناظر این شورا بود.مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: این عضویت دایم بعضی مسائل حقوقی داشت که راه آهن به صورت فعال پیگیری کرد و مکاتبات و پیگیری‌ها انجام شد و موضوع بدهی‌های ایران به کشورهای عضو شورا پرداخت شد.رسولی ادامه داد: از این پس ایران از حق رای در این شورا برخوردار است و از همه مزایایی که کشورهای عضو در حوزه واگن دارند برخوردار خواهیم شد.مدیرعامل راه‌آهن اظهارکرد: سامانه‌های ایران در حوزه ناوگان و بازرگانی، با این عضویت در بین همه کشورهای عضو یکپارچه‌سازی می‌شود و استانداردهای ایران بر اساس استاندارد شورا یکسان‌سازی خواهد شد، ضمن اینکه در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت ریلی شرایط بهتر می‌شود.او با اشاره به اینکه روسیه ریاست شورای حمل و نقل کشورهای مشترک‌المنافع را برعهده دارد، گفت: کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، فنلاند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، اوکراین و بلاروس از اعضای این شورا هستند.

بازدید فنی از  ۳۱ هزار ساختمان ناایمن در ۱۱ ماه

محمود قدیری، معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران گفت: در طول ۱۱ ماه از حدود ۳۱ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت بازدید کردیم و این ساختمان‌ها از لحاظ میزان خطر درجه‌بندی شده‌اند.به گزارش تسنیم، قدیری درباره روند اخطار سازمان آتش‌نشانی تهران به ساختمان‌های ناایمن در پایتخت، اظهار کرد: موضوعی با عنوان «نظام بازرسی ایمنی» مصوبه شورای شهر تهران وجود دارد که در سال 95 ابلاغ شده است. بر اساس این مصوبه از اماکن ناایمن شهر بازدید کرده، به آنها دستورالعمل موقت بهره‌برداری و اخطاریه می‌دهیم تا مالکان و بهر‌ه‌برداران، با حضور در سازمان آتش‌نشانی تهران دستورالعمل کار را اخذ کرده و نسبت به اجرای آن اقدام کنند.معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران ادامه داد: متأسفانه دستورالعمل‌های آتش‌نشانی ضمانت اجرایی و قانونی محکم ندارد و به همین دلیل، ایمن‌سازی آنچنان که باید و شاید پیش نمی‌رود.وی تصریح کرد: ریسک خطر در ساختمان‌های بلندمرتبه در صورت وقوع حریق، بالا است، نسبت به ساختمان‌های بلندمرتبه حساسیت داریم و بیشتر تمرکز بر اینگونه ساختمان‌ها داریم.قدیری تصریح کرد: البته گام‌های خوبی نیز برای ایمن‌سازی برداشته و بطور مثال اکنون تقریباً 90 درصد سینماها در منطقه شرق تهران (منطقه 6 آتش‌نشانی) ایمن‌سازی شده‌اند. همچنین نسبت به ایمن‌سازی اماکن تجاری این منطقه، اقدامات خوبی صورت گرفته اما مشکل این است که 83 درصد حریق‌ها در ساختمان‌های زیر 6 طبقه و مسکونی به وقوع می‌پیوندد.

استفاده‌کنندگان  دوچرخه‌های اشتراکی   بیمه  هستند

محسن پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 5 هزار دوچرخه دنده‌ای به ناوگان حمل و نقل پاک شهر خبر داد.به گزارش ایسنا، پورسید‌آقایی در مورد وضعیت توسعه دوچرخه در شهر تهران با اعلام این خبر که تا آخر سال 5 هزار دستگاه دوچرخه دنده‌ای به ناوگان حمل و نقل پاک شهر اضافه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر دوچرخه‌های بیدود موجود در سطح شهر دنده‌ای نیستند و در مسیرهای سربالایی دچار مشکلاتی می‌شوند اما با آمدن این دوچرخه‌های دنده‌ای مشکل حل می‌شود.او با بیان اینکه توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار قرار دارد در مورد لزوم آموزش دوچرخه‌سواران گفت: در حال حاضر در همه پارک‌های ترافیک، آموزش دوچرخه‌سواری و آموزش علائم به متقاضیان ارایه می‌شود و این در حالی است که استقبال بانوان از آموزش‌های دوچرخه‌سواری بیشتر بوده است.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت بیمه دوچرخه‌سواران نیز با بیان اینکه دوچرخه‌سوارانی که از دوچرخه‌های اشتراکی شهرداری استفاده می‌کنند بیمه هستند گفت: مبلغی از ودیعه آنها صرف بیمه این افراد می‌شود، اما دقت داشته باشید که شهروندانی که از دوچرخه‌های شخصی استفاده می‌کنند تحت پوشش بیمه نیستند.پورسید آقایی با بیان اینکه شرکت بیدود از همان ابتدا ملزم شد که نسبت به بیمه دوچرخه‌سواران اقدام کند، ادامه داد: در این هشت ماهی که از فعالیت مجموعه بیدود می‌گذرد تنها یک مورد تصادف داشتیم که خوشبختانه بیمه نیز این فرد را تحت پوشش قرار داد.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره انتقادات دوچرخه‌سواران از مسیرهای دوچرخه که تبدیل به محل پارک موتوسیکلت‌ها شده است، اظهار کرد: باید یک مطالبه عمومی در این خصوص ایجاد شود. هرچند که در حال حاضر با دیده شدن دوچرخه‌سواران در شهر بخشی از مشکلات حل شده، اما باید پلیس دوچرخه‌سوار که سال گذشته مراسم رونمایی از آن نیز انجام شد، فعال شود تا نسبت به کنترل مسیر دوچرخه و حل مشکلات دوچرخه‌سواران اقدام کنند.

 

نظر شما