شناسهٔ خبر: 36016216 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هفته هفتم لیگ برتر| استقلال به دنبال دومین برد/کورس تراکتور، سپاهان و شهر خودرو

5 دیدار پایانی هفته هفتم لیگ برتر روز دوشنبه برگزار می شود و استقلال میهمان سایپاست و سه تیم تراکتور، سپاهان و شهر خودرو برای صدرنشینی باهم رقابت سختی خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، 5 دیدار پایانی هفته هفتم روز دوشنبه برگزار می شود.
نگاهی به این بازی ها می اندازیم؛
نساجی مازندران – تراکتور تبریز؛ تلاش برای رسیدن به صدر
نساجی مازندران با وجود همه مشکلات مالی نتایج مناسبی گرفته و با 9 امتیاز در رده پنجم جدول ایستاده است. تراکتور 14 امتیازی هم به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قراردارد. شاگردان مصطفی دنیزلی نمی خواهند از کورس صدرنشینی عقب بمانند ضمن اینکه در صورت پیروزی در شهر خسته( قائمشهر) شانس دارند بالاتر از سپاهان قرار بگیرند. هر دو تیم از تیم های ریشه دار و پر هوادار فوتبال ایران محسوب می شوند و هر دو تیم هم بازی هجومی در دستور کار قرار می دهند بنابراین یکی از جذابترین و زیباترین مسابقات هفته را می توان در شمال کشور شاهد بود. تراکتور هنوز در لیگ برتر شکست نخورده و نساجی کار سختی مقابل این تیم خواهد داشت.
گل گهرسیرجان – سپاهان اصفهان؛ تقابل قلعه نویی و آقا معلم
گل گهر بعداز جدایی وینگو با مربیان مختلفی از جمله علی دایی مذاکره کرد اما در نهایت به مجید جلالی رسید. مربی که لقب آقا معلم فوتبال ایران را یدک می کشد حالا آمده تا بتواند گل گهر سیرجان را از ته جدول جدا کند و به وضعیت تیمی که وینگو سه سال برایش زحمت کشید تا به لیگ برتر بیاید سامان بدهد. سپاهان تیم صدرنشین لیگ برتر است که هنوز شکست نداشته و بعید است در کویر هم بازنده شود. امیر قلعه نویی اسب خود را برای رسیدن به قهرمانی در این فصل زین کرده اما کار راحت نیست.
گل گهر اگرچه بدون برد در رده پانزدهم جدول است اما می خواهد از اعتبارش در خانه دفاع کند. امیر قلعه نویی و مجید جلالی سرمربیان دو تیم شناخت کافی از یکدیگر دارند.  تقابل این دو مربی در نوع خود جالب است.
ذوب آهن اصفهان – شهر خودرو مشهد؛ شام آخر منصوریان؟
شرایط  تیم علیرضا منصوریان لیگ برتر مناسب نیست ذوب آهن هنوز در لیگ برتر بردی به دست نیاورده  و در رده چهاردهم جدول ایستاده است. ضمن اینکه این تیم هفته گذشته در خانه مقابل تیم دسته اولی مس کرمان 4 بر  2 شکست خورد و از گردونه رقابت جام حذفی هم کنار رفت. به نظر می رسد که شرایط برای منصوریان خیلی سخت است و اگر نتواند در این بازی امتیاز بگیرد ممکن است به سوی در خروجی باشگاه هدایت شود.
شهر خودرو با وجود اینکه در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته اما در کمال ناباوری در خانه مقابل تیم نفت مسجدسلیمان در جام حذفی شکست خورد. اکنون شاگردان یحیی به دنبال جبران آن ناکامی هستند. شهر خودرو در صورت توقف تراکتور و سپاهان  در این هفته می تواند با پیروزی در نصف جهان به صدر جدول برسد.
این مسابقه  را می توان نبرد تیم های حذف شده نامید.
نفت مسجدسلیمان – شاهین شهرداری بوشهر؛ به دنبال اولین برد در شهر اولین ها!
نفت مسجدسلیمان با 5 مساوی رکوردار تساوی است البته باید توجه داشت که شاگردان مهدی تارتار با تیم های مدعی مثل شهر خودرو،استقلال و تراکتور و سپاهان بازی داشته است و اکنون در مکان هشتم جدول قرار دارد که مقامی مناسب و فراتر از انتظار برای نفت مسجدسلیمان محسوب می شود. این تیم اکنون باید به مصاف آخرین تیم جدول لیگ برود. شاهین شهرداری بوشهر که هنوز بردی در لیگ به دست نیاورده و در نهایت هم عبدالله ویسی سرمربی تیم از کار برکنار شد و اکنون این تیم بدون سرمربی به دنبال بقا در لیگ برتر است!
از سویی دیگر از زمانی که ویسی از شاهین رفت این تیم توانست مقابل سایپا در جام حذفی پیروز شود. نفت مسجدسلیمان هم توانست تیم شهر خودرو را در مشهد در جام حذفی شکست بدهد.  
سایپا – استقلال؛ دومین برد شاگردان استراماچونی؟
نارنجی پوشان تهرانی بعد از شروع خوب در لیگ برتر این فصل با ابراهیم صادقی اکنون روندی معکوس پیدا کرده اند. سه باخت متوالی در لیگ برتر و شکست در جام حذفی مقابل شاهین بوشهر وضعیت این تیم را خراب کرده است.با این حال سایپا اکنون 7 امتیاز دارد و دو پله بالاتر از استقلال 6 امتیازی در جدول لیگ ایستاده است.
استقلال اما با بردهای متوالی در جام حذفی و رسیدن به جمع 8 تیم برتر مسابقات شرایط بهتری پیدا کرده است. آبی پوشان در آخرین مسابقه در لیگ برتر هم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی گل گهرسیرجان را شکست دادند. استراماچونی سرمربی ایتالیایی حالا به دنبال وضعیت بهتر برای تیمش در جدول لیگ است. هرچند مشکل گلزنی استقلال هنوز پا برجاست و این تیم از نداشتن یک مهاجم شش دانگ رنج می برد. این در حالی است که موقعیت های زیادی خلق می کند اما بازیکنی که بخواهد ضربه آخر را بزند ندارند! شاید شیخ دیاباته در این بازی حداقل در نیمه دوم به میدان بیاید. این مهاجم قد بلند  هنوز فرصتی پیدا نکرده تا خودی نشان بدهد زیرا در بازی با نفت مسجدسلیمان مصدوم شد.
استقلال در این بازی اگرچه بر روی کاغذ میهمان است اما در روی سکوهای ورزشگاه قطعا میزبان خواهد بود زیرا سایپا تماشاگر زیادی ندارد.استقلال به دنبال دومین برد متوالی است و سایپا هم می خواهد نوار باخت هایش را قطع کند. 
اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته هفتم لیگ برتر:

*یکشنبه ۲۸/۷/۹۸


ماشین سازی تبریز- فولاد خوزستان

داور: بیژن حیدری

کمک ها: سعید قاسمی – مهدی الوندی

کمک داوران اضافی: سعاد وفاپیشه – علی ابراهیمی

داور چهارم: سید یعقوب حجتی

ناظر داوری: علی نقی مصطفی نژاد

پارس جنوبی جم- صنعت نفت آبادان

داور:سید مهدی مرجان زاده

کمک ها:آرمان اسعدی- یوسف مغروری

کمک داوران اضافی:مرتضی منصوریان- محمد باقر پور باقر

داور چهارم:حسن انتظاری

ناظر داوری:محمود رفیعی

پرسپولیس تهران- پیکان تهران

داور:سید مهدی سید علی

کمک ها:محمدرضا ابوالفضلی-محمد راهی

کمک داوران اضافی:محمدرضا اکبریان-سید علی اصغر مومنی

داور چهارم:عسگر محمدی

ناظر داوری:حسین خانبان

*دوشنبه ۲۹/۷/۹۸

نساجی مازندران – تراکتورسازی تبریز

داور: موعود بنیادی فر

کمک ها: حسن ظهیری- قهرمان نجفی

کمک داوران اضافی: میثم حیدری – مجید محمدی

داور چهارم: بهمن عبدالهی

ناظر داوری: حسین  نجاتی

گل گهر سیرجان – فولاد مبارکه سپاهان

داور: جواد رحیم زاده

کمک ها: علی میرزابیگی- جلیل شعرانی

کمک داوران اضافی: سید علی میرغفاری- محمد حسین ترابیان

داور چهارم: محمد علی رضایی

ناظر داوری: نادر جعفری

سایپا تهران- استقلال تهران

داور: اشکان  خورشیدی

کمک ها:فرهاد مروجی- محمد عطایی

کمک داوران اضافی:حمید حاج ملک-محمدرضا تارخ

داور چهارم: علیرضا مرادی

ناظر داوری:علیرضا کهوری

 ذوب آهن اصفهان - شهر خودرومشهد

داور:سید وحید کاظمی

کمک ها:سعید علی نژادیان- فرهاد فرهاد پور

کمک داوران اضافی:علی صفایی- عبدالنبی پور خلف

داور چهارم:علی اکبر عظیم پور

ناظر داوری:سعید بطحایی

نفت مسجد سلیمان- شاهین شهرداری بوشهر

داور:حسین زمانی

کمک ها:علیرضا ایلدروم- رحیم شاهین

کمک داوران اضافی:رضا عادل-یاسر همرنگ

داور چهارم:محمد علی پور متقی

ناظر داوری:محمد جواد تقی پور


انتهای پیام/
 

نظر شما