شناسهٔ خبر: 36015793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پذیرایی از زائران کربلا با کتاب در «موکب دانایی» ابرکوهی‌ها+تصاویر

رئیس اداره ارشاد ابرکوه گفت: موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه در کربلا ضمن ارائه خدمات رفاهی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) با معرفی و اهدا کتاب، موکب دانایی نام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، هم‌زمان با ایام اربعین حسینی و همراه با برپایی هزاران موکب در شهرهای کربلا و نجف، موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه در ابتکاری خلاقانه و نو، ضمن ارائه خدمات رفاهی به زائران، کتاب‌های بسیاری را معرفی و با اهداء کتاب آنان را تشویق به امر مطالعه می‌کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه دراین‌باره اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کتاب‌خوانی به‌منظور شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران و برای اولین بار، موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه با اجرای برنامه‌های کتاب‌خوانی مانند معرفی کتاب، ایستگاه مطالعه و اهداء کتاب به «موکب دانایی» شناخته شد.

حمیدرضا بصیری اذعان کرد: سال گذشته ابرکوه جزء بیست شهر برگزیده در حوزه کتاب‌خوانی در طرح پایتخت کتاب ایران معرفی شد که امیدواریم در سال جاری با اجرای طرح‌هایی مانند برپایی موکب دانایی در کربلا علاوه بر ترویج فرهنگ عاشورا از طریق ترویج فرهنگ مطالعه، گامی مؤثر در به دست آوردن عنوان پایتخت کتاب ایران نیز برداریم.

ابراهیم فلاح زاده مسئول موکب خدام الحسین (ع) نیز ابراز کرد: هدف از برپایی موکب ترویج فرهنگ عاشورایی است که امسال این هدف را در قالب فعالیت‌هایی حول محور کتاب عملیاتی کرده و مورد استقبال زائران قرار گرفت.

گفتنی است مسئولین استان یزد که تلاش دارند عنوان پایتخت کتاب جهان در سال 2022 را به نام یزد ثبت کنند، از سوی دیگر در کنار مسئولین شهرستان ابرکوه تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا عنوان «پایتخت کتاب» از استان یزد خارج نشده و به ابرکوه تعلق گیرد.

 

انتهای پیام/90027

نظر شما