شناسهٔ خبر: 36015419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زاخارووا: اهداف آمریکا در سوریه قابل درک نیست

مسکو – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اهداف و راهبرد آمریکا در مناقشه سوریه و دلایل حضور نظامیان این کشور قابل درک نیست.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسی ان.ت.و گفت: هیچ کس از کارها و اهداف آمریکایی‌ها سر در نمی‌آورد، نکته اصلی این که حتی در داخل ائتلاف بین‌المللی در باره سوریه نیز در طول چند سال اخیر وحدت موضع وجود نداشته است.

آمریکا و متحدانش از سال 2014 در فرمت ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی در سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش حضور دارند و عملیات نظامی اجرا می‌کنند.
فعالیت این ائتلاف در سوریه غیرقانونی است و دولت این کشور بارها خواستار خروج نیروهای آمریکایی و متحدان آن از این کشور شده است.
ترامپ هفته گذشته خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد و به دنبال آن واحدهایی از ارتش آمریکا از مناطق شمالی سوریه که صحنه عملیات نظامی ارتش ترکیه است، خارج شدند.
زاخارووا در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی با کنایه به نامه اخیر ترامپ به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اشاره کرد و آن را به تمسخر گرفت.
وی گفت: این شیوه نامه نگاری وارد دروس دیپلماسی بین‌المللی یا مناسبات بین‌الملل خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این شیوه‌ای است که ایالات متحده دارد و نحوه اداره سیستم سیاسی این کشور را نشان می‌دهد و واشنگتن به دیگران می‌گوید که ما اینگونه با شرکای خود رفتار می‌کنیم.
ترامپ هفته گذشته در نامه‌ای به اردوغان با انتقاد از آغاز عملیات نظامی ارتش ترکیه در سوریه از وی خواست تا حماقت نکند، رسانه‌های ترکیه نیز گزارش دادند که اردوغان این نامه را به سطل زباله انداخته است.

نظر شما