شناسهٔ خبر: 36014729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشجویان جامانده از اربعین، پرچم اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند

۸۰ نفر از دانشجویان جامانده از اربعین دانشگاه پیام نور مشهد، امروز همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در پایان راهپیمایی به سمت حرم مطهر رضوی، بیانیه‌ای ضد استکباری قرائت و پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، دانشجویان جامانده اربعین دانشگاه پیام نور، از محل دانشگاه پیام نور تا حرم مطهر رضوی را با ذکر یا حسین(ع) پیمودند.

در پایان این راهپیمایی ۱۲ کیلومتری که با حضور ۸۰ نفر از دانشجویان برگزار شد، بیانیه‌ای ضد استکباری توسط تشکل‌های دانشگاه پیام نور مشهد قرائت و پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.

در این بیانیه آمده است:

السلام علی الحسین و علئ علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ

اى پیامبر، با کافران و منافقان همه تلاشت را به کار ببند و بر آنها سخت بگیر و جایگاهشان جهنم است و آن بد سرانجامى است. ( سوره توبه آیه 73)

قیام امام حسین نمایانگر این است که اباعبدلله در رویارویی مستقیم با جبهه استکبار قرار گرفت و تمام عزم، اراده و اندیشه‌ها را برانگیخت تا جریان استکباری حکومت بنی‌امیه را که در قالب استبداد، استثمار و استخلاف در زمینه‌های مختلف توسعه یافته بود را رسوا کند و مردم را از خواب سنگینی که بودند بیدار کند، بصیرت و و بینش سیاسی آنان را بالا ببرد و بکوشد جریان استکباری را کمرنگ و زمینه زوال و سقوط اش را فراهم آورد.

جنبش نهضت امام حسین و عاشوراییان زدودن روحیه تفرعن بنی امیه به عنوان حکمرانانی مستبد و مستکبر بود که زیر بار حکومت اسلامی و الهی نمی‌رفتند و در طول تاریخ چه حکومت‌هایی که آمدند تا آن حماسه را کمرنگ کنند و مانع از زیارت عاشقان ابا عبدالله و گسترش نفوذ محبت اهل بیت(ع) در دل مردم شوند، اما موفق نشده و نخواهند شد.

بعد از هزاران سال ، این روزها سیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین امروز چون موجی خروشان در مسیر عدالت‌خواهی در حرکتند، جمعیتی که هر لحظه بر قدرت آن می‌افزاید و یک صدا فریاد می‌زنند «هیهات من الذله»، این شعار نماد بارز استکبارستیزی است، استکباری که می‌خواهد اسلام نباشد، قدرتی نداشته، با ذلت محتاج کفر باشد، اربعین قدرت و استقلال وعزت اسلام را به رخ دنیا خواهد کشید.

پیاده‌روی اربعین، پیوست امّت به ماء معین ولایت است برای حیات یافتن، برای زندگی‌ای از جنس حیات طیبه!

موج و قدرت اربعین ذلت استکبار را به نمایش می‌گذارد، آنها ازاین تجمعات وحشت دارند و به هر دروغ و شایعه‌ایی دامن می‌زنند، سال‌ها است که سانسور خبری نتوانسته ذره‌ای از عظمت و شکوه آن بکاهد.

ما دانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن محکومیت اقدامات مداخله جویانه ایادی کفر استکبار، آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و عربستان سعودی در کشورهای مظلوم و مستضعف جهان به خصوص شلوغی‌های اخیر عراق در این روز عزیز به شما اعلام می‌کنیم که نه تنها نمی‌توانید وحدت این مردم را از بین ببرید، بلکه زیر قدوم اربعین‌ها له خواهید شد
مسیر آماده است...، ظهور نزدیک است... .

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نظر شما