شناسهٔ خبر: 36014508 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در تحلیلی بررسی شد؛

پروژه صهیونیستی در محاصره غزه تحت محاصره اشغالگران؛ غزه مانعی در برابر موفقیت پروژه‌های سازش

نوار غزه همچنان به عنوان بخشی از ملت و سرزمین فلسطین، پروژه صهیونیستی را در محاصره خود قرار داده و مانع موفقیت هرگونه پروژه ای برای حذف مسئله فلسطین می‌شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، "صابر احمد" تحلیلگر فلسطینی با بیان این مطلب در تحلیلی با عنوان "چگونه غزه، پروژه صهیونیستی را محاصره کرده است"، نوشت : از سال 1967 میلادی که در آن سال نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل، نوار غزه را اشغال کرده و جنایات فراوانی را مرتکب شدند و خروج ارتش مصر از آن در سخت ترین صحنه از یک شکست کوبنده، شوک موقتی وارد کرد، غزه به سرعت توانست از این شوک خارج شده و گروه های رزمجو را تشکیل دهد، دشمن به پیگرد گروه های مسلحی همچون ارتش آزادیبخش و نیروهای آزادیبخش و گروه های وابسته به جنبش فتح و جبهه خلق و همه گروههای رزمی دیگر پرداخت که در نتیجه صدها نفر از این مبارزان شهید و یا بازداشت شدند.

 

اشغالگران، قتل و شهرک سازی را به عنوان یک سرگرمی در پیش گرفته و بیهوده برای از بین بردن میهن دوستی در قلب های رزمندگان تلاش کرد تا اینکه مقاومت، آنها را وادار به عقب نشینی از نوار غزه در سال 2005 زیر ضربات خود کرد.

البته این امر خوشایند برخی طرفهای فلسطینی نبود که با اشغالگران برای اداره نوار غزه قرارداد بسته بوده و به مشروعیت اشغالگری آن بر 78 درصد سرزمین فلسطین در برابر موافقت اشغالگران با سیطره آنها از طرق پروژه غزه اریحا اعتراف کرده بودند و در نتیجه، شکاف و درگیری و نزاع رخ داد ، آنگاه سریال محاصره نوار غزه و گرسنه نگه داشتن مردم آن و قطع برق و دارو و بستن گذرگاه ها آغاز شد.

 

اما مقاومت و مردم طرفدار آن، قدرت خود را تقویت کرده و قشرهای مختلف مردم، راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره را ابداع کردند، مقاومت در غزه اشکال دیگری از مقاومت را طراحی کرد که در صورت تجاوز و جنگ افروزی اسرائیل علیه نوار غزه، می تواند به دشمن ضربه وارد کند و شهرک نشینان(صهیونیست) آن را برای هفته ها و حتی ماه ها در پناهگاه ها محبوس نگه دارد، به همین سبب دشمن از چنین جنگی اجتناب می کند.

 

در زمینه فعالیت مردمی، راهپیمایی ها، شهرک نشینان(صهیونیست) در شرق نوار غزه را مهار کرد به طوری آمریکایی ها مجبور شدند بر برخی طرف ها برای دخالت فشار وارد کنند و دشمن هم به دنبال یافتن میانجی برای کاهش شدت تاثیرات ابزارهای راهپیمایی های مردمی بر شهرک نشینانش بود تا جایی که اخیرا شنیدیم که بنی گانتس(رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) جنایتکار گفته بود اگر شهرک نشینان اطراف نوار غزه از آرامش بهره مند نباشند، ساکنان نوار غزه هم از آرامش بهره مند نخواهند بود.

 

اینگونه بود که غزه به لطف قدرت اراده خود به بمبی تبدیل شده که دشمن از نزدیک شدن به آن حتی به طور موقت خودداری می کند.

 

اما در سطح مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی باید گفت که چندین دور درگیری با مقاومت، "لیبرمن"(وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی) را وادار به استعفا کرد و غزه پس از آن ، دولت نتانیاهو را نه تنها ساقط کرد بلکه آنها را وادار به برگزاری انتخابات زودهنگام برای دومین بار کرد، انتخاباتی که احزاب صهیونیستی در تشکیل دولت ناتوان ماندند، در حالی که تمام احزاب صهیونیست شعار تجاوز به غزه را سر می دادند.

 

با وجود همه این مسائل، دشمن صهیونیستی هر چند به طور موقت از رویارویی با غزه اجتناب می کند تا زمانی که فرمولی ایجاد کند که به آن اجازه دهد جنگی را به راه اندازد که در رویارویی با رزمندگان غزه متحمل خسارت های کمتری شود.

 

اما در مقابل، هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان و تسلیم شدن آن در برابر شروط اشغالگران ادامه دارد و ما می بینیم که "کحلون"(از سران رژیم صهیونیستی) شروط خود را بر تشکیلات خودگردان تحمیل کرده و آن را وادار می کند که گروه های مقاومت در کرانه باختری را در برابر پرداخت پول به تشکیلات خودگردان تسلیم کند.

 

به همین سبب، نوار غزه، پروژه صهیونیستی را با قشرهای مختلف مردم و مقاومت آن محاصره کرده و از حق بازگشت و آزادسازی اسیران با قراردادهای مبادله شرافتمندانه حمایت می کند که راه را به روی "معامله قرن" و پروژه حذف مسئله فلسطین می بندد و به خاری در گلوی حکومت های عربی تبدیل می شود که به عادی سازی روابط و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی دست می زنند، غزه همچنین به مانعی در برابر پروژه الحاق کرانه باختری و غور اردن و الخلیل تبدیل شده است.

 

این تحلیلگر در پایان تحلیل خود در پایگاه فلسطین الیوم نوشت : به همین سبب فشار بر نوار غزه برای پیشبرد پروژه الحاق کرانه باختری و غور و پذیرفتن قدس به عنوان پایتخت دشمن صهیونیستی افزایش می یابد، با وجود تمام آنچه  گفته شد، نوار غزه همچنان به عنوان بخشی از ملت و سرزمین فلسطین، پروژه صهیونیستی را در محاصره خود قرار داده و مانع موفقیت هرگونه پروژه ای برای حذف مسئله فلسطین می شود.

انتهای پیام/ر.م

نظر شما