شناسهٔ خبر: 36014463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

انتقاد رئیس سنا از تصمیم ترامپ درباره سوریه

میچ مک کانل ضمن انتقاد شدید از تصمیم ترامپ درباره سوریه، هشدار داد اقدام واشنگتن در نادیده گرفتن متحدانش، خطرات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

 میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا، ضمن انتقاد شدید از تصمیم رئیس جمهور این کشور درباره سوریه، هشدار داد اقدام واشنگتن در نادیده گرفتن متحدانش، خطرات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داشت.

بنابر این گزارش، تاکنون تعداد زیادی از جمهوری خواهان درباره این موضوع اظهارنظر علنی نکرده اند، اما به نظر می‌رسد با این موضع گیری مک کانل، در آینده باید شاهد برخی اظهارنظر‌ها بود.

مک کانل همچنین درباره پیامد‌های خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه و خطر ظهور دوباره داعش و حمله احتمالی آن در آینده به خاک آمریکا بسیار ابراز نگرانی کرد.

وی می‌گوید: "اگر به داعش اجازه داده شود خود را دوباره سازماندهی کند و برای خود پناهگاه ایجاد کنند، حملات تروریستی را تا سواحل ما خواهد کشاند. اگر آمریکا نخواهد از جنگ‌ها پیروز بیرون آید، جنگ‌های آمریکا بی پایان خواهد بود."

ترکیه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که گفته می‌شود چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.

 

منبع: بی بی سی

نظر شما