شناسهٔ خبر: 36014092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حماسه تاریخی «عشاق‌الحسین» در کرمان

امروز تا چشم کار می‌کرد جمعیت عشاق‌الحسین بود که از میعادگاه اربعین جامانده بودند، مردم کرمان با محوریت هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکیه‌ها در این حماسه تاریخی شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، تجمع بزرگ اربعین حسینی و پیاده‌روی جاماندگان امروز در کرمان برگزار شد و مردم انقلابی و عاشق اما حسین (ع) در سه مسیر از شهر کرمان به‌سمت امام زاده حسین جوپار، میدان مشتاق(شهدا) به‌ سمت امامزاده محمد و چهار راه طهماسب‌آباد به سمت تکیه زینبه پیاده‌روی کردند که به‌صورت باشکوهی برگزار شد.

مردم فهیم کرمان با محوریت هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکیه‌ها امروز در این حماسه تاریخی شرکت کردند، شهرداری استان نیز از ساعات ابتدایی امروز در جاده جوپار با تمام امکانات به خدمت‌رسانی پرداخت.

 

در همین حال معاون شهردار کرمان به خبرنگار فارس گفت: همه ناوگان اتوبوسرانی امروز در اختیار جاماندگان اربعین حسینی بود.

وی بیان کرد: جمع‌آوری پسماند تر و خشک و رفت و روب همه منطقه پیاده‌روی با در نظر گرفتن برنامه هیئت‌ها و موکب‌ها با کمترین تداخلی با حرکت جاماندگان اربعین صورت گرفت.

امروز تا چشم کار می‌کرد جمعیت عشاق‌الحسین بود که از میعادگاه اربعین جامانده بودند با دوربین به سراغ هر کس که می‌رفتیم ناگهان بغض  و شروع به گریه می‌کرد.

 

در سراسر مسیر پیاده‌روی موکب‌ها به خدمت‌رسانی به مردم پرداختند نیروی انتظامی هم مانند همیشه خدوم ملت بود مردم انقلابی و مذهبی جوپار سنگ‌تمام گذاشتند و در یک برنامه‌ریزی منظم هم نماز جماعت در اول وقت برگزار شد.

حرکتی که از ساعت 6 صبح امروز آغاز شد تا ساعت 16 همچنان سیل خروشان جمعیت وارد شهر مذهبی جوپار می‌شد.

انتهای پیام/3399/ق

نظر شما