شناسهٔ خبر: 36014016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

جهانگیری: اربعین به رسانه اجتماعی مبدل شده است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: راهپیمایی اربعین که هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود به پدیده و تجربه‌ای نوین از نمادهای جهان اسلام در پیگیری آرمان ظلم ستیزی، آزادی، آزادی‌خواهی و آزادگی مبدل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (شنبه/ ۲۷ مهر) در جریان سفر به عراق و شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین، در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت اربعین حسینی، هدف از سفر خود را شرکت در مراسم دینی و مذهبی اربعین،‌ عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) و اعلام حمایت و همراهی دولت ایران از زائران ایرانی و عاشقان امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: میزبانی شایسته از میلیون ها زائر امام حسین (ع) با وجود همه کمبودها کار بزرگی است و باید از این مهمان نوازی و تدارک امکانات و امنیت تشکر و قدردانی کرد.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: دولت و مردم عراق میزبانان خوبی هستند و باید از همه موکب داران و مردم این کشور که در مسیر نجف به کربلا تمام دارایی خود را خالصانه در اختیار زائرین قرار می دهند قدردانی کرد.
جهانگیری با مقایسه تعداد زائران و افرادی که در این تجمع عظیم شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: ظرف ۱۰ سال اخیر تعداد ایرانیانی که از مرزهای جمهوری اسلامی وارد عراق شده اند از ۵۰ هزار نفر به بیش از ۳ میلیون و پانصد هزار نفر تبدیل شده، و این روند ادامه خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به حضور چشمگیر مردم عراق در پذیرایی از زوار، گفت: مدیریت و رسیدگی به چنین اجتماع بزرگی فراتر از ظرفیت و توان دولت‌هاست و گردهمایی اربعین اتفاقی استثنایی در جهان است.

وی با بیان اینکه اربعین امروز به یک رسانه اجتماعی تبدبل شده است گفت: با وجود همه مقاومت‌ها برای شنیده نشدن پیام عاشورا امروز هر زائر به یک رسانه اجتماعی تبدیل شده و منادی پیام ظلم ستیزی و آزادی خواهی امام حسین (ع) است.

استاندار نجف و رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق صبح امروز و مصادف با اربعین حسینی از دکتر اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه نجف استقبال کردند. معاون اول رئیس جمهوری قرار است در مسیر نجف به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کند. وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش و معاون امور مجلس ریاست جمهوری در این سفر معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

نظر شما