شناسهٔ خبر: 36013579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی:

گزارش «تخلفات دستگاه‌ها در بروز سیل» نهایی شد/ خاطیان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: گزارش تخلفات دستگاه‌ها در بروز سیل در این کمیسیون تصویب شده و به زودی در مجلس قرائت می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تدوین گزارش شکایت‌های مردمی از مناطق سیل‌زده، بیان کرد: به برخی مناطق سیل‌زده باتوجه به شکایت‌های ارسالی سرکشی شد و از مناطق دیگر نظرات دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری شد و اکنون گزارش جامع و کامل آن در هیئت رئیسه و جلسه عمومی این کمیسیون مطرح و تصویب شده است و به زودی در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

 

او با اشاره به تخلفات دستگاه‌های مختلف در بروز و افزایش خرابی‌های سیل اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری، ادارات، راهداری، وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، امور اراضی، هواشناسی، شرکت‌های آب منطقه‌ای، ستاد مدیریت بحران، مدیریت، امور اراضی و ... از زمان‌های گذشته به وظایف قانونی خود در مناطق سیل‌زده  به درستی عمل نکرده‌اند.

 

محمدی تصریح کرد: به طور مثال شرکت آب منطقه‌ای در حفظ بستر رودخانه‌ها یا جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها هر کدام وظایفی داشتند که به آن عمل نکرده‌اند، عدم ایفای وظایف قانونی باعث شده تا به مرور تغییر کاربری‌های بیجا، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و دریا‌ها، کوه‌خواری، جنگل‌خواری و ...بافت اراضی را تغییر دهد و شاهدیم با تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها با بارش حتی اندکی باران سیل ایجاد می‌شود.

 

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ضمن تذکر و هشدار به دستگاه‌های مسئول بیان کرد: براساس اعلام سازمان هواشناسی سال آینده هم ترسالی خواهیم داشت و از همین الان هشدار می‌دهیم که این دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود به درستی عمل کرده و مسیل‌ها و حریم‌های موجود را آزاد کنند و از ه اکنون پیشگیری و پیگیری‌های لازم را برای جلوگیری از بروز سیل و خرابی‌ها انجام دهند تا شاهد سیل‌ و خرابی‌هایی مانند فروردین‌ها ماه سال 98 نباشیم.

 

او با بیان اینکه این دستگاه‌ها باید در سال جاری نسبت به اصلاح و مرمت وضعیت موجود تا جای ممکن اقدام کنند، بیان کرد: پیش‌بینی‌های لازم را برای جلوگیری از بروز سیل در سال آینده باید داشته باشند، شاهدیم اکنون با وجود بارش‌های اندک استان گلستان با مشکلات ناشی از سیل مواجه شده است و قطعا قصور دستگاه‌های اجرایی موجب تشدید خرابی‌های ناشی از سیل خواهد شد و به عنوان کمیسیون اصل نود حتما خاطیان را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد.

 

محمدی با تاکید براینکه گزارش بعد از قرائت در صحن علنی به قوه قضاییه ارائه می‌شود، گفت: اکنون رونوشتی از گزارش نهایی را به دستگاه‌های مورد نظر برای دریافت نظرات و توضیحات آن‌ها ارائه کرده‌ایم که بعد از ارسال پاسخ‌ها، گزارش نهایی را در صحن علنی مجلس قرائت می‌کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

 

نظر شما