شناسهٔ خبر: 36012596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سومین روز تظاهرات در لبنان/ارتش لبنان خواستار همکاری معترضان با نیروهای امنیتی شد

تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به مصوبه اخیر دولت این کشور در خصوص افزایش مالیات‌ها برای سومین روز متوالی ادامه پیدا کرده و ارتش این کشور با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با معترضان، از آن‌ها خواستار شده تا با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ تظاهرات مردم لبنان علیه مصوبه اخیر دولت این کشور در خصوص مالیات‌ها امروز شنبه برای سومین روز متوالی ادامه پیدا کرده و معترضان در نقاط مختلف‌ این کشور تظاهرات برپا کردند.

بر اساس گزارش شبکه اسکای نیوز، معترضان در شهر بیروت با وجود تدابیر شدید امنیتی، خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری لبنان را مسدود کرده‌اند.

در همین حال ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با معترضان، از آن‌ها درخواست کرده تا با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند.

سومین روز تظاهرات در لبنان/ارتش لبنان خواستار همکاری معترضان با نیروهای امنیتی شد

در بیانیه ارتش لبنان از معترضان درخواست شده تا مواضع خود را به صورت مسالمت‌آمیز بیان کنند و اجازه تعرض به اموالی عمومی و خصوصی را ندهند.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که «سعد حریری»، نخست وزیر لبنان، برای حل بحران فعلی با گروه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی در تماس است.

سومین روز تظاهرات در لبنان در حالی برگزار می‌شود که سعد حریری با گذشت یک شبانه‌روز از آغاز تظاهرات، طی یک سخنرانی اعلام کرد که به شرکای خود در دولت ۷۲ ساعت مهلت می‌دهد تا پیشنهاد‌های خود برای خارج شدن از این بحران را ارائه دهند.

سومین روز تظاهرات در لبنان/ارتش لبنان خواستار همکاری معترضان با نیروهای امنیتی شد

سخنرانی سعد حریری نیز موفق به ساکت کردن معترضان نشده و این تظاهرات تاکنون ادامه یافته است.

تظاهرات در لبنان در اعتراض به برنامه‌های جدید دولت این کشور مبنی بر اعمال مالیات‌های جدید، از عصر روز پنجشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز طی سخنانی به مناسبت مراسم اربعین حسینی در شرق لبنان به تحولات داخیر در این کشور پرداخته و ضمن بیان این مطلب که همه باید در برابر شرایط خطرناک که لبنان با آن مواجه است مسئولیت‌پذیر باشند، گفت که باید با مسئولیت‌پذیری در این خصوص سخن گفت.

«سید حسن نصرالله» در ادامه سخنرانی خود یادآور شد: آنچه طی ۲ رزو اخیر روی داد ثابت کرد که حل مشکلات از طریق افزایش مالیات به بحران منتهی خواهد شد.

سومین روز تظاهرات در لبنان/ارتش لبنان خواستار همکاری معترضان با نیروهای امنیتی شد

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: شرایط فعلی لبنان حاصل اقدامات دولت فعلی و یا یک سال و یک دوره نیست بلکه تراکم مشکلاتی است که طی ۳۰ سال گذشته به وجود آمده و همه مسئولیت آن را بر عهده دارند.

تظاهرات لبنان در حالی ادامه یافت که سعد حریری علاوه بر مهلت‌خواهی ۷۲ ساعته، آمادگی خود برای کناره‌گیری از قدرت را نیز اعلام کرده و با این وجود برخی از شهر‌های لبنان همچنان شاهد تظاهرات هستند.

اخیر دولت لبنان اعلام کرد که قصد اعمال مالیات بر مکالمات صوتی «واتساپ» و دیگر شبکه‌های اجتماعی را دارد.

این تصمیم دولت لبنان موجب شد تا هزاران نفر از مردم این کشور در اعتراض به افزایش مالیات‌ها و نیز وضعیت معیشتی دست به تظاهرات بزنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما