شناسهٔ خبر: 36011895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

آب و هوای ملبورن را دوست ندارم

فغانی: خانواده‌ام زندگی‌شان را فدای من کردند و حالا نوبت من بود/ همسرم بریزبن را دوست دارد

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - داور ایرانی شاغل در لیگ برتر فوتبال استرالیا گفت‌وگویی جالب با یکی از رسانه‌های این کشور داشته است.

 

به گزارش بانک ورزش و به نقل از سایت نشریه کوریر میل، علیرضا فغانی که رویای قضاوت در جام جهانی 2018 را به واقعیت تبدیل کرد، آماده بود تا حرفه خود برای خانواده اش فدا کند.

 

فغانی در خصوص آمدنش به استرالیا گفت: «خانواده ام زندگی‌شان را فدای من کردند و حالا من زندگی‌ام را برای آنها فدا کردم.»


خوشبختانه برای فغانی که داوری 4 بازی جام جهانی سال قبل و همچنین قضاوت بازی رده بندی انگلیس و بلژیک را بر عهده داشت، بهترین سناریو ممکن اتفاق افتاد. فغانی 41 ساله نه تنها با خانواده اش به شهر بریزبن آمد بلکه به عنوان داور رسمی در لیگ استرالیا قضاوت می کند.


او گفت: «گفته بودم اگر حرفه خود را ادامه دهم، داوری در لیگ استرالیا بهترین اتفاق خواهد بود اما اگر این اتفاق رخ نمی داد برای من کافی بود و دست از قضاوت بر می داشتم تا به استرالیا برویم. این اتفاق رخ داد و به من اجازه داده شد تا در اینجا قضاوت کنم و داوری خود را برای جام جهانی 2022 قطر نیز ادامه دهم.»

 


فغانی و همسرش فاطمه به همراه فرزندانشان، سپهر، 17 ساله و ساغر، 7 ساله ماه گذشته به کویینزلند آمدند. فغانی گفت: «دوستان بسیاری در استرالیا دارم که در بازی های آسیایی سال 2015 آشنا شدیم و آنها من را تشویق کردند تا به استرالیا بیایم تا زندگی بهتری برای فرزندانم رقم بخورد. بیشتر دوستان من در این شهر هستند. برخی از آنها در سیدنی یا ملبورن هستند اما آب و هوای ملبورن را دوست ندارم. مردم و آب و هوای دوست داشتنی بریزبن باعث شد تا به این شهر بیایم. فرزندانم این شهر را دوست دارند زیرا با مدارس ایران متفاوت است. همسرم از خانواده اش دور است اما باید در کنار فرزندانش باشد و او نیز این شهر را دوست دارد.»


با وجود شروع یک زندگی جدید در بریزبن، فغانی در خصوص کشورش گفت: «اگر به ایران بیایید، مکان های دیدنی داریم. شاید مانند بریزبن نباشد اما مکان های زیبایی وجود دارند.»


این داور ایرانی در خصوص حواشی بازی شنبه گذشته میان دو تیم وسترن سیدنی و سنترال کوئست مارینرز گفت: «دوست ندارم بابت هر صحنه ای سوت بزنم اما به تیم ها بستگی دارد. اگر آنها دوست دارند بازی کنند، می گذارم بازی در جریان باشد اما اگر آنها نخواهند بازی کنند و می خواهند درگیری ایجاد کنند برای داور سخت خواهد شد و هیچ کس از فوتبال لذت نمی برد.»

نظر شما