شناسهٔ خبر: 36011816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخبار لحظه‌ای از مرزهای اربعینی کشور/ آخرین وضعیت آب‌وهوای مهران،‌ شلمچه،‌ چذابه و خسروی

حدود 75 درصد زائران اربعین اباعبدالله‌الحسین تا امروز به کشور بازگشته‌اند و بقیه زوار نیز به مرور در حال بازگشت به کشور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ طبق اظهارات مسوولین حدود 75 درصد از زائران اربعین اباعبدالله الحسین تا امروز به کشور بازگشته‌اند و روند بازگشت بقیه زائران نیز ادامه دارد.

آخرین اخبار مرزهای کشور را به تفکیک در زیر بخوانید:

ایلام مرز مهران

۱۴:۳۵ | بیش از ۲۷ هزار اتوبوس در مهران تردد داشتند

رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: از ابتدای ما صفر تا کنون حدود یک میلیون نفر با اتوبوس به شهر مهران وارد یا خارج شده‌اند.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل راهداری استان، خوشبختانه تاکنون مشکلی به لحاظ تامین اتوبوس نداشته‌ایم و بیشترین تردد اتوبوس‌ها به شهر مهران از شهرهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی بوده و بیشترین خروج‌ها هم به مقصد این شهرها انجام شده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: پایانه مسافربری برکت در مسیر پایانه مرزی مهران مرکز سوار و پیاده شدن مسافران است و زائران عزیز از این مکان برای سفر به شهرهای خود استفاده کنند.

۱۳:۰۷ | ۴۰ درصد از پارکینگ بزرگ اربعین تخلیه شد

حجت‌الله نصیری‌پور شهردار مهران ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: با توجه به موج بازگشت زائرین تاکنون ۴۰ درصد پارکینگ بزرگ اربعین تخلیه و این روند ادامه دارد.

وی افزود: اربعین امسال ۱۵۰ نیروی خدماتی شامل راننده، پارکبان، آتش‌نشان و... از استان‌های مرکزی، قزوین، خرم‌آباد و آذربایجان شرقی، شهرداری مهران را در راستای خدمات‌رسانی به زائرین همراهی کرده‌اند.

شهردار مهران تصریح کرد: شهرداری روزانه ۶۰۰ تن زباله و پسماند با ۱۵ دستگاه کمپرسی با ظرفیت ۱۰ تن زباله از سطح این شهر مرزی جمع‌آوری و در طول روز ۴ بار اقدام به حمل و انتقال زباله می‌کند.

وی عنوان کرد: ۶ تانکر حمل آب، ۷ دستگاه کامیون مجهز به دستگاه پرس‌کن برای حمل و جمع آوری زباله به همراه ۷۰ نیروی خدمات شهری در حال انجام نظافت و پاکسازی شهر هستند.

۱۱:۲۱ | ۷۵ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور دقایقی قبل با همراهی استاندار ایلام، فرمانده مرزبانی و فرماندهان نظامی قرارگاه انتظامی و ترافیکی ناجا از روند تردد زائران در پایانه مرزی مهران بازدید کرد و اظهار داشت: بیش از ۵۷ درصد تردد زائران از مرز مهران صورت گرفته است.

وی با اشاره به موج بازگشت زائران افزود: مرزهای کشور از امنیت و نظم خاصی برخوردارند و تاکنون ۷۵ درصد از جمعیت زائران ایرانی از طریق مرزهای چهارگانه به کشور باز گشته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اقدامات نیروهای مستقر در مرزهای چهارگانه تصریح کرد: تمام مجموعه‌ پلیس در مرزها برای روان‌سازی تردد وحفظ امنیت تا پایان کامل عملیات بازگشت زائران به کشور آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی‌ زائران‌ اربعین حسینی که در حال بازگشت به کشور هستند را ملزم به‌رعایت توصیه و هشدارهای پیشگیرانه‌کرد وگفت: به رانندگان خودروهای شخصی توصیه می‌شود با استراحت در موکب‌های اربعین از حوادث جاده‌ای جلوگیری کنند. 

۱۰:۰۲ | هوای مهران خنک می‌شود

احسان احمدی‌نژاد کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: سامانه بارشی از فردا یک‌شنبه تا اواسط هفته آینده آسمان نقاط مختلف استان را تحت تاثیر ناپایداری‌های خود قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنین در این مدت بارش پراکنده باران در شهرستان مرزی مهران دور از انتظار نیست و دمای هوای استان و به تبع شهرستان مرزی مهران بین ۲ الی ۴ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی ایلام اظهار کرد: بارش‌های پراکنده بیشتر در نیمه شمالی استان و در شهرستان‌های ایلام، سرابله، ایوان و بدره مشاهده شده است. 

وی ادامه داد: همچنین امروز وزش باد نسبتا شدید استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است، بیشینه دمای ایلام در 24 ساعت گذشته ۲۸ و کمینه دما ۱۴ سانتیگراد است.

۹:۱۴ | ورود بیش از ۲۲۰ هزار زائر از مرز مهران به کشور

احمد کرمی رئیس قرارگاه ویژه اربعین استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: روز گذشته(۲۶ مهرماه) ۲۲۰هزار و ۴۶۰ زائر از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور و ۵ هزار و ۴۹۳ نفر خارج شده است.

وی افزود: همچنین ۹۳۸ زائر خارجی خارج و ۳۰۱۷ نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین استان بیان کرد: در مجموع ۲۲۹ هزار و ۹۰۸ زائر روز گذشته از مرز مهران تردد داشته است.

کرمی اضافه کرد: از بامداد امروز تا ساعت ۶ و نیم صبح ۴۰هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شده است.

۸:۱۳ | پاکسازی موکب‌ها در مرز مهران توسط محیط بانان ایلامی

غلامرضا ابدالی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: موکب‌های مسیر تردد زائران اربعین حسینی (ع) از زباله در پایانه مرزی مهران توسط محیط بانان و کارشناسان این اداره کل پاکسازی شد.

وی افزود: به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده که از جمله آن «تشکیل ستاد اربعین در اداره کل، اسکان زائرین در مأمور سراهای شهرستان‌هایی که در مسیر تردد زوار اربعین هستند، نصب بنرهای محیط زیستی و نظارت و پاکسازی مسیر تردد زوار از جمله این برنامه‌ها است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در این ایام احتمال دارد در سطح شهرستان مهران به وجود آید انباشت زباله‌های تولیدی، بخصوص ظروف یکبار مصرف است و در این خصوص ضرورت دارد همه زائرین و سازمان‌ها و ارگان‌های دست اندرکار با مدیریت صحیح و اقدام‌های لازم و پیشگیرانه برای جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیستی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی منسجم عملیات پاکسازی مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران از زباله توسط اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در دستور کار قرار گرفته است.

خوزستان مرز شلمچه و چذابه

۱۵:۰۲ | فیلم| تصاویر هوایی از آخرین وضعیت پارکینگ شلمچه

 

 

۱۴:۲۰ | فیلم| وضع ناهنجار و ناامنی پارکینگ خودروها در مرز چذابه

 

 

۱۴:۰۳ | ناپایداری‌های جوی در خوزستان ادامه دارد

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری با احتمال رشد ابر، بارش پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود از یکشنبه تا اواخر هفته آینده نیز همچنان شاهد وجود ناپایداری‌ها به شکل افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در تشریح وضعیت جوی ۲۴ ساعت گذشته استان عنوان کرد: آبادان و ایذه با دمای ۳۹ و ۱۴/۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

وی افزود: اهواز نیز در این بازه زمانی نوسان دمای ۲۰/۸ و ۳۷/۷ درجه سانتیگراد را تجربه کرده است.

۱۲:۵۶‌ | افزایش نرخ پارکینگ چذابه؛ از تأیید تا تکذیب

عادل عذارمالکی شهردار بستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرز چذابه، در ارتباط با انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه کرایه پارکینگ چذابه ظرف دو روز گذشته از 5 هزار تومان  به 8 هزار افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در داخل پارکینگ بَنر بزرگ به همراه شماره تماس درج شده ست که چنانچه تخلفی صورت بگیرید زائران به ناظران مربوطه اطلاع دهند.

وی افزود: مسؤولیت اصلی پارکینگ به عهده پیمانکار شرکت مدائن دشت‌آزادگان است و شهرداری فقط پارکینگ را واگذار کرده است.

عیدان کروشاوی یکی از ناظران پارکینگ چذابه با تایید تخلف افزایش کرایه پارکینگ گفت: این تخلف مربوط به دو تا سه روز گذشته است که پس از مشاهده آن سریع وارد عمل شدیم و به شهرداری کتباً اطلاع دادیم که شهرداری با ارسال نامه به شرکت پیمانکار در مورد تخلف تذکر داد.

وی با بیان اینکه ما 24 ساعت اوضاع را کنترل می‌کنیم، افزود: کسانی که مرتکب تخلف شدند به نمایندگی از شرکت مدائن دشت‌آزادگان در پارگینک مشغول هستند.

حسن حیدری متصدی پارکینگ چذابه و رئیس شرکت مدائن دشت‌آزادگان با تکذیب افزایش نرخ کرایه پارکینگ گفت: مسؤولان پارکینگ معمولاً هزینه 6 روز پارکینگ را از صاحبان خودرو می‌گیرند که چنانچه زودتر از موعد مقرر شد صاحب خودرو به پارکینگ مراجعه کرد مابه التفاوت کرایه پارکینگ به وی پرداخت می‌شود.

وی افزود: و چنانچه بیش از 6 روز خودروی خود را در پارکینگ نگهداری کرده باشد مابقی هزینه را پرداخت کند.

متصدی پارکینگ چذابه بیان کرد: برخی از صاحبان خودرو 8 روز خودروی آن‌ها در پارکینگ نگهداری شد اما نمی‌پذیرند که باید هزینه دو روز دیگر را نیز پرداخت کنند

وی افزود: مسؤول پارکینگ هزینه این دو روز را مطالبه کرد که برخی به اشتباه گفتند نرخ کرایه پارکینگ افزیش پیدا کرده است.

۱۲:۰۹ | تردد ۱۰ هزار زائر با خطوط ریلی در خرمشهر

عبدالکریم درویش زاده مدیر راه آهن جنوب پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در مرز شلمچه، اظهار کرد: مسیر خرمشهر به شلمچه دارای یک ریل باس با ظرفیت ۳۳۲ صندلی تعیین شده که قابلیت افزایش تا ۴۵۰ و حتی ۵۰۰ صندلی را دارد، یعنی در هر رام جا به جایی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی گفت: این ریل باس به صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال حاضر نیز با ۱۵ رام در مسیر رفت و ۱۵ رام در مسیر برگشت فعالیت می کند که قابلیت افزایش تا ۴۰ رام نیز وجود دارد.

درویش‌زاده  بیان کرد: برای رفاه حال زائرانی که قصد عزیمت به شهرستان خرمشهر و مرز شلمچه را دارند نیز از اهواز دو قطار ریل باس به این مقصد تعیین شده که مسافران ورودی از استان تهران و شهروندان استان خوزستان می توانند با این دو ست ریل باس به سمت مقصد حرکت کنند.

 قطارهای سراسری  تا ۳۰ مهرماه ۱۶۰ رام قطار تعیین شده که روزانه پنج رام رفت و برگشت برای ایام اربعین در نظر گرفتیم و ظرفیت قطارهای محلی که ۱۴ رام هستند نیز فعال تر شده است.

وی با اشاره به ظرفیت قطارهای فوق العاده طی این ۱۶ روز افزود: ۳۰ رام رفت و ۳۰ رام برگشت تعیین شده که علاوه بر قطارهای روزانه عادی فعال هستند.

وی افزود: در ایستگاه خرمشهر از ۱۵ مهر تاکنون به وسیله ظرفیت های ریلی مذکور بیش از ۱۰ هزار نفر جا به جایی مسافر انجام شده است و همچنین قطارهای بین شهری و فوق العاده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۷ درصد و قطارهای محلی و ایستگاه خرمشهر و شلمچه نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است.

کرمانشاه مرز خسروی

۱۹:۱۲ | روزانه 18 هزار نفر از مرز خسروی وارد کشور می‌شوند

فریبرز کریمی امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان کرمانشاه در ایام اربعین، اظهارداشت: طی 10 روز اخیر بیش از 145 نفر از زائران از مرزها خروجی داشته‌ایم، که تا کنون حدود 85هزار نفر برگشت داشته است.

وی افزود: روزانه حدود 18 هزار ورود به کشور داریم و میزان تردد ناوگان به سمت مرزهای استان تا امروز 52 هزار تردد بوده است، که از این تعداد بیش از 15هزار تردد به سمت مرزها بوده، که 40 درصد با حمل و نقل عمومی و 60 درصد با وسیله حمل و نقل شخصی از ابتدای مرز ایلام، کرمانشاه، خسروی و همدان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه از استقرار بیش از 50 اکیب راهداری برای مدیریت ترافیک، پاکسازی صحنه تصادف و هرگونه موانع برای عبور ترافیک روان مسیر زائران خبرداد و افزود: همکاران راهداری به صورت 24 ساعته برای راهنمایی زائران، وضعیت زیر ساخت‌های مرزها و کلیه نیازمندی های تأمین شده زائران با هدف ضمانت سلامت آنان پای کار هستند.

این مسئول با آرزوی قبولی زیارت زائر حسینی(ع) از کاربران جاده‌ای خواست، جهت امنیت جان و مال خود و سرنشینان ایمن حرکت کنند.

۱۶:۲۱ | فیلم| تردد در مرز خسروی سنگین اما دو طرفه است

 

 

۱۳:۰۴ | اعزام 160 هزار زائر از خسروی به کربلای معلی / بازگشت 80 هزار نفر به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران در خصوص میزان تردد این مرز، اظهار داشت: تا ساعت 12 ظهر امروز (شنبه - 27 مهر) 160 هزار زائر از طریق مرز خسروی برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین راهی کربلای معلی شدند.  

وی افزود: تا این ساعت (12 ظهر) نیز حدود 80 هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شده اند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر با موج بازگشت زائران روبرو هستیم و مرز خسروی نیز آمادگی کامل دارد تا زائران را از طریق 58 گیت دائر شده پذیرش کند. 

سردار جاویدان با بیان اینکه مرز خسروی به صورت شبانه روزی آمادگی پذیرش زائران برای ورود به کشور را دارد، افزود: محدودیتی در پذیرش نیز وجود ندارد. 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با ابراز خرسندی از رضایتمندی زائران اربعین از امکانات فراهم شده در پایانه خسروی، گفت: قطعا در سال‌های آتی شاهد افزایش تردد زوار از این مرز تا 2-3 برابر جمعیت امسال خواهیم بود. 

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین امسال، کار اعزام زوار از ساعت 7 صبح تا حدود 16 عصر انجام می گرفت، این درحالیست که اگر مرز خسروی نیز 24 ساعته بود مطمئنا تعداد زائران عبوری به شکل قابل ملاحضه ای افزایش می یافت. 

سردار جاویدان در پایان، پلیس را خدمتگذار مردم دانست و گفت: ماموریت قلبی و اعتقادی اربعین برای پلیس تا بازگشت آخرین زائر از کربلای معلی برای نیروی انتظامی ادامه خواهد داشت.

۱۱:۲۰ | تردد کامیون‌ها در محور قصرشیرین ممنوع شد/ ترافیک مسیر تردد سنگین و دوطرفه است

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به موج سنگین بازگشت زائران منتهی به ایلام، خسروی، حمیل، اسلام آباد، کرمانشاه و همدان، اظهار داشت: تردد در راه‌های مواصلاتی استان دو طرفه و سنگین است و در مسیرهای ذکر شد محدودیت ترافیکی داریم و در مسیر اسلام آباد و قصرشیرین برای کامیون‌ها و تریلرها به استثنا خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی ممنوعیت تردد اعمال شده است.

حیدری افزود: محدودیت تردد از محورهای اسلام آباد به سمت حمیل و ایلام نیز با توجه به موج سنگین بازگشت زائران داریم.

رئیس پلیس راه استان، از افزایش 56 درصدی تردد در ایلام خبرداد و افزود: تردد اسلام آباد به سمت خسروی نیز 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ناوگان عمومی نیز 54درصد افزایش تردد داشته‌ایم.

حیدری بیشترین آمار تصادفات را در مسیر بازگشت زائران عنوان کرد و افزود: با توجه به استراحت‌گاه‌هایی که در مسیر زائران آماده پذیرایی هستند، عمده علت تصادفات خستگی و خواب آلودگی رانندگان تشخیص داده شده است.

این مسؤول از آماده باش کامل پلیس راه در ایلام، مهران و خسروی به صورت شبانه روزی خبرداد و افزود: طرح ترافیکی پلیس راه از 13 مهر ماه لغایت 16 مهر بوده و طرح ویژه از 16 مهر ماه تا اول آبان با 140 تیم به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

حیدری تاکیدکرد: عمده رانندگان رعایت قوانین را دارند، همکاران برخورد با تخلفات را با جدیت لازم برخورد می کنند تا رفتار اشتباه عده ای شیرینی سفر را تلخ نکند.

۱۱:۰۸ | بازگشت ۱۷ هزار زائر از مرز خسروی به کشور/ پذیریش زوار بدون مشکل در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار «علی اکبر جاویدان» در بازدید از پایانه مرزی خسروی و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کار ورود زائران به کشور از طریق این پایانه شبانه روزی و 24 ساعته است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر با موج بیشتری از جمعیت زائرانی که در حال بازگشت هستند مواجه شده‌ایم و خوشبختانه کار پذیرش آنها برای ورود به کشور از مرز خسروی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

سردار جاویدان تصریح کرد: روز گذشته (جمعه) بالغ بر 17 هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد کشور شده و نزدیک به 2 هزار نفر نیز از همین مرز عازم کربلای معلی شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به بسیج تمام امکانات از سوی پلیس، گفت: طی 2 هفته اخیر علاوه بر حضور شبانه روزی ماموران تامین نظم و امنیت، پلیس های مبارزه با موادمخدر، آگاهی، وظیفه عمومی، امنیت عمومی، پیشگیری، معاونت اجتماعی و ... نیز در پایانه خسروی حضور داشته و خدمات لازم را به زوار ارائه دادند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت اتفاق نگران کننده که بخواهد امنیت زائران را زیر سوال ببرد رخ نداد و همه عوامل امنیتی شبانه روز پای کار بودند.

سردار جاویدان در پایان به زائران توصیه کرد تا هنگام بازگشت و حین رانندگی از انجام اعمال خطرناک مانند سرعت و سبقت های غیرمجاز خودداری و پس از استراحت کافی در موکب ها و استراحت گاه ها به سفر خود ادامه دهند.

۱۰:۰۲ | فیلم| بازگشت زوار اربعین از مرز خسروی

 

 


۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۷/۲۶ ​| آسمان کرمانشاه از یکشنبه بارانی می‌شود/ کاهش محسوس دما

محمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم در خصوص وضعیت جوی هوا، اظهار داشت: هوای استان امروز(جمعه، 26 مهرماه) و فردا (شنبه، 27 مهرماه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به تصاویر راهدار و ماهواره هوایی، ادامه داد: موج ناپایداری در مرزهای استان مشاهده می‌شود که با گذر زمان انتظار داریم به تدریج تاثیر این موج افزایش یابد.

وی از ورود این موج ناپایدار در روز یکشنبه(28 مهرماه) خبر داد و تاثیر آن را تا روز سه شنبه (30 مهرماه) اعلام کرد و گفت: افزایش ابر، وزش باد، رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق وهمچنین کاهش محسوس دما از تاثیرات این موج است که در روزهای آینده در شهر کرمانشاه و نواحی مختلف استان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش باران این سامانه ناپایدار چندان چشم‌گیر و قابل توجه نیست، افزود: به‌هر حال این بارش‌ها موجب لغزندگی معابر می‌شود که با توجه به موج بازگشت زوار توصیه می‌شود رانندگان حتما احتیاط لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

 

نظر شما