شناسهٔ خبر: 36010639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام در هفته‌ای که گذشت

ایلام - ایرنا - عمده اخبار و رویدادهای استان ایلام در هفته گذشته از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ مهرماه حول محور راهپیمایی اربعین و حضور انبوه زائران عتبات عالیات در استان ایلام بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته گذشته جای جای استان ایلام رنگ و بوی اربعینی داشت و باز هم شور و حال حسین(ع) همه استان را به خود معطوف کرد و ایلام و مرز مهران محل تردد مسئولان ارشد کشوری بود که برای بررسی وضعیت تردد زائران، زیرساخت‌ها، مواکب و خدمات‌رسانی به مرز مهران سفر کردند.

حضور انبوه زائران که طبق گفته مسئولان ارشد ستاد مرکزی اربعین افزون بر ۶۰ درصد از مجموع تردد زائران اربعین در بین مرزهای چهارگانه از مهران صورت گرفت و نکته قابل توجه و مهم تامین امنیت، بهداشت، تغذیه، اسکان، حمل و نقل و ... این تعداد زائر بود که به خوبی مدیریت شد.

سفر وزرای کشور، راه، نیرو و اطلاعات، رییس و جمعی از اعضای ستاد مرکزی اربعین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا)، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی، معاون اجرایی پلیس راهور ناجا، رییس کمیته تغذیه و اسکان ستاد اربعین، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، رئیس پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا)، جانشین فرمانده یگان ویژه ناجا، نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو در قرارگاه اربعین،مشاور وزیر و رییس ستاد اربعین وزارت نیرو، رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هفته گذشته میزبان استان ایلم و رمز مهران بودند.

۳.۵ میلیون زائر از مرزهای چهارگانه عبور کردند

وزیر کشور گفت: بیش از سه و نیم میلیون زائر اربعین تاکنون از مرزهای چهارگانه کشور شامل مهران، شلمچه، چذابه و خسروی عبور کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همکاری و هماهنگی زائران با مسئولان ستاد اربعین در مرزهای چهارگانه موجب تسهیل در تردد آنها شده است.

وی افزود: هم اکنون در چند روز مانده به اربعین میزان ورودی مرزها نسبت به خروجی آنها بیشتر شده است و این روند وضعیت افزایشی دارد.

وزیر کشور: تردد زائران در ۲ سوی مرز مهران منظم است

 وزیر کشور گفت: تردد زائران در ۲ سوی مرز مهران منظم است و در بازدیدهای انجام شده شاهد همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و مواکب در ۲ سوی مرز هستیم.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه این نظم و ترتیب تا سه روز پس از اربعین نیز ادامه دارد، افزود: با توجه به تراکم و ازدحام زائران برای بازگشت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری خوب مردم نگرانی بابت بازگشت زائران به کشور وجود ندارد.

وزیر کشور: روند برگزاری اربعین ۹۸ باید آسیب شناسی شود

ایلام- ایرنا - وزیر کشور گفت: ستاد اربعین باید با آسیب شناسی روند اعزام زائران در سال جاری طرح جامعی برای اربعین سال آینده تدوین کند تا مسائل و مشکلات همچنان کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر پنج شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در محل فرمانداری مهران برگزار شد، افزود: خدا را  شکر می کنیم که به ما توفیق داده تا در نهضت عظیم اربعین بتوانیم برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کنیم.

وزیر اطلاعات: اربعین ۹۸ بدون کوچکترین مشکل امنیتی در حال برگزاری است

ایلام- ایرنا - وزیر اطلاعات گفت: تمهیدات سیاسی و اطلاعاتی برای برگزاری ایمن و بدون مشکل اربعین اندیشیده شده و اشراف امنیتی بر مقوله اربعین حاکم و راه هرگونه خرابکاری از سوی معاندان بسته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران مستقر در این مرز اظهار داشت: حجم پرتراکم جمعیت زائران در اربعین امسال دل مشغولی و دغدغه های مسئولان را بیش از پیش کرد و در این میان موضوع مهم تامین امنیت زائران است که اهمیت ویژه ای دارد.

زیرساخت‌های جاده‌ای ایلام ظرفیت پذیرش حجم ۲ برابری زائران را دارد / تدوین طرح جامع اربعین

ایلام - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با وجود دو برابر شدن تردد زائرین در مرز مهران نسبت به سال گذشته اما شاهد تردد روان و راحت این خیل عظیم جمعیت با توجه به بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای استان ایلام هستیم.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه ایلام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: راه های ارتباطی استان ایلام به خصوص محور ایلام- مهران با انجام پروژه های متعدد زیرساختی نسبت به سال های گذشته توسعه مناسبی یافته است.

 وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: طرح جامع پایانه مرزی مهران با توجه به جمعیت میلیونی عبوری از این مرز اجرایی می شود.

وزیر نیرو: ۵۶ میلیون لیتر آب آشامیدنی برای زائران تامین شده است

وزیر نیرو گفت: ۵۶ میلیون لیتر آب آشامیدنی با کیفیت و سالم به اشکال مختلف به ویژه بسته بندی برای زائران اربعین در مرزهای چهارگانه و بخشی از داخل خاک عراق فراهم کرده‌ایم.  

رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران افزود: امسال تاکنون نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد جمعیت بیشتری از زوار از مرزهای کشور تردد داشته اند لذا شرکت های وزارت نیرو هم در بخش برق و هم آب و فاضلاب از سراسر کشور در پنج مرز ترددی زوار (شملچه، چذابه، مهران، خسروی و میرجاوه) در قالب قرارگاه‌هایی برای خدمات رسانی مستقر هستند.

سه میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه تردد کردند

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه سه میلیون و ۲۵۲ هزار نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از ابتدای صفر تا کنون از طریق مرزهای چهارگانه به عراق تردد کردند.

به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در نشست قرارگاه اربعین مرز مهران اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر تاکنون به کشور بازگشته‌اند و ۲ میلیون نفر دیگر هم اکنون در عراق بسر می‌برند.

دست اندرکاران اربعین خدمات رسانی را تا بازگشت کامل زائران ادامه دهند

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: دست اندرکاران کمیته های مختلف این ستاد، خدمات رسانی به زائران را تا زمان بازگشت کامل آنان به کشور ادامه دهند.

حسین ذوالفقاری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام که با حضور وزیران کشور و راه و شهرسازی در فرمانداری مهران برگزار شد،  افزود: وضعیت زیرساخت های استان ایلام به خصوص شهرستان مهران اگر با نقطه مطلوب فاصله دارد اما با چند سال قبل قابل مقایسه نیست.

اتباع عراقی بدون روادید می توانند به ایران سفر کنند

سفیر ایران در عراق گفت: اتباع عراقی براساس تصمیم وزارت امور خارجه به مدت ۶۵ روز می توانند از تمامی مبادی ورودی بدون داشتن روادید ایران وارد کشور شوند.

به گزارش ایرنا، ایرج مسجدی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران اظهار داشت: از ۲۵ صفر تا پایان ربیع الثانی به مدت ۶۵ روز اتباع عراقی می توانند بدون روادید وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

هیچ مشکل امنیتی مرزهای تردد زائران را تهدید نمی‌کند

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا)گفت: امنیت تمامی مرزها و زائران اربعین تامین شده است و هیچ‌گونه مشکل امنیتی مرزها را تهدید نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده روز دوشنبه در نشست قرارگاه اربعین مرز مهران اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال حضور زائران در مرزها زودتر از سال‌های گذشته شروع شد  نیروهای مسلح نیز عملیات تامین امنیت زائران را زودتر از حضور آنها شروع کردند و همین موضوع باعث شد تاکنون هیچ مشکلی موجب اختلال در تامین امنیت مرزها چهارگانه در ۲ طرف و زائران نشده است.

امنیت مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین تامین است

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی گفت: هیچگونه مشکل امنیتی در مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین و در طول مسیرها در داخل عراق وجود ندارد و بیش از سه میلیون زائر در ۱۰ روز ابتدایی ماه صفر بدون مشکل به عراق تردد داشتند.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز مهران در جمع خبرنگاران مستقر در مرز اظهار داشت: هیچ‌کدام از مرزهای چهارگانه مسدود نیست و تردد در این مرزها روان در حال انجام است اما در پاره‌ای از مواقع به علت محدودیت و کمبود امکانات و خدمات در آن سوی مرزها، طرف عراقی مجبور به توقف موقت زائران و مدیریت تردد آنها می‌شود.

۲۰۰ هزار خودرو در مسیرهای منتهی به مهران تردد کردند

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) با اشاره به تردد ۲۰۰ هزار خودرو در مسیرهای منتهی به شهر مهران، گفت: ۳۰ درصد تردد جاده‌ای در این مسیرها مربوط به بازگشت زائران به کشور است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سید تیمور حسینی در مرز مهران اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد ترددها از مرز مهران انجام شده است که ۷۰ درصد بار ترافیکی جاده‌های منتهی به مهران مختص به رفت و ۳۰ درصد نیز مربوط به بازگشت زائران است.

حوادث جاده‌ای اربعین ۳۲ درصد کاهش یافت

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی(ناجا) گفت: با اقدامات مناسب و پیش‌ بینی‌های خوب امسال در ایام اربعین حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است.

سردار سیدکمال هادیانفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود سه برابر شدن جمعیت زائران و ترددها در اربعین امسال با بسترسازی مناسب با مشکلات کمتری مواجه هستیم.

تصادفات جاده ای اربعین امسال ۱۷ درصد کاهش داشته است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: حوادث جاده ای اربعین امسال نسبت به مدت مشابه ۱۷ و نیم درصد کاهش داشته است.

سردار سیدکمال هادیان فر روز سه شنبه در حاشیه نشست قرارگاه ترافیکی اربعین مرز مهران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مجروحان تصادفات جاده ای نیز با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده اما هنوز آمار فوتی ها به طور کامل برآورد نشده هر چند فوت یک نفر هم آمار بالایی محسوب می شود.

۹۰ نفر در تصادفات رانندگی استان‌های منتهی به مرزهای عراق کشته شدند

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی درون و برون شهری در راه‌های ارتباطی استان‌های منتهی به مرزهای خروجی به کشور عراق از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۹۰ نفر ثبت شده است.

سردار محمدحسین حمیدی سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش دارد اما در زمینه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در استان‌های ایلام،  خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.

تردد زائران از مرزهای چهارگانه ۵۰ درصد افزایش یافت

 فرمانده قرارگاه انتظامی اربعین ناجا مستقر در مرز مهران گفت: تردد زائران در ایام اربعین ۹۸ نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سردار محسن فتحی زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حذف روارید در ایام اربعین امسال ظهار داشت: این اقدام (حذف ویزا) سال جاری باعث افزایش حجم تردد زائران از مرزهای چهارگانه شد چرا که با توجه به رفع موانع و مشکلات زیرساختی پیش روی، زائران میل و رغبت بیشتری برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی داشتند.

هفت هزار دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران در مرز مهران را انجام می‌دهند

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: هم اکنون تعداد هفت هزار دستگاه اتوبوس درون و برون شهری در مرز مهران به زائران خدمات ارائه و آنان را به مقاصد مختلف کشور جابجا می‌کنند.

عبدالهاشم حسن‌نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع اتوبوس‌های مستقر در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را ۱۱ هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: هفت هزار دستگاه از این تعداد به دلیل سهم بیشتر مرز مهران در حجم تردد زائران به این مرز اختصاص یافته تا مسافران با کمترین مشکل به مناطق مختلف کشور منتقل شوند.

ثبت ۴۰۰ هزار تردد خودرویی در مرزهای چهارگانه اربعین

 معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: ۴۰۰ هزار تردد خودرو زائران اربعین از ابتدای صفر تاکنون در جاده های منتهی به مرزهای چهارگانه به ثبت رسیده که بیشتر این خودروها به مقصد مهران بوده که در پارکینگ های داخل شهر و اطراف مهران پارک شده است.

به گزارش ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی روز سه شنبه در ستاد قرارگاه ترافیکی اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از مجموع تردد زائران اربعین سهم سفرهای هوایی کشور ۲ درصد بوده و ۹۸ درصد نیز از طریق مرزهای زمینی به عراق سفر کرده اند و سهم مهران از سفرهای زمینی ۵۶ درصد، شلمچه ۲۶ درصد، چزابه ۱۱ درصد و خسروی پنج درصد بوده است.

محور مهران به ایلام یک طرفه شد

ایلام - ایرنا - رئیس پلیس راه کشور گفت: با توجه به حجم بالای بازگشت زائران عتبات عالیات از کشور عراق، محور مهران به ایلام از عصر امروز (جمعه) تا اطلاع ثانوی یک طرفه شد.

سردار تیمور حسینی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر جایگزین برای محور مهران - ایلام که به صورت تردد ۲ طرفه است محور ایلام - ملکشاهی- مهران انتخاب شده است.
وی ادامه داد: تا پیش از این از ۲ روز گذشته مسیر مهران به ایلام به صورت مقطعی یکطرفه می شد اما با توجه به حجم زیاد بازگشت زائران به کشور و لزوم کنترل و روانسازی ترافیک در این مسیر از عصر امروز به صورت کامل یک طرفه شد.

تراکم زائران در مرحله بازگشت از مرز مهران سنگین‌تر است

استاندار ایلام گفت: موج بازگشت زائران از مرز مهران سیر صعودی دارد و تراکم زائران در مرحله بازگشت به مراتب بیشتر و سنگین‌تر از مرحله خروج آن‌ها از مرز مهران خواهد بود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام که با حضور رئیس ستاد اربعین کشور برگزار شد، اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد در مرحله بازگشت موج زیادی از زائران مرز مهران را برای ورود به کشور با توجه به نزدیکی مسیر انتخاب می‌کنند بنابرین همه دستگاه‌ها و مسئولان دست‌اندرکار اربعین باید برای عملیات سنگین موج برگشت زائران در آمادگی کامل باشند.

مرز مهران تا ۱۵ کیلومتر در داخل خاک عراق رصد می‌شود

استاندار ایلام گفت: وضعیت ترافیکی اربعین در ۲ طرف مرزهای مهران و زرباطیه تا ۱۵ کیلومتری خاک عراق به دقت کنترل و رصد می‌شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران، تردد ۶۰ درصدی ورودی و خروجی زائران از مرز مهران را بسیار پرحجم و چشمگیر دانست و افزود: ۱۰ هزار نیروی انتظامی و امنیتی، روند تردد زائران از مرز مهران و مسیرهای منتهی به مهران را تسهیل می‌کنند.

همکاری زائران اربعین با یگان ویژه ناجا مطلوب است

 جانشین فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: همکاری و تعامل زائران اربعین حسینی با نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی در مرزهای چهارگانه تاکنون بسیار مناسب و مطلوب بوده است.

سردار حبیب الله جان نثاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار  ایرنا در مرز مهران افزود: شور حسینی در بین آحاد زائران اربعین موج می زند و بسیاری از مشکلات به همین طریق رفع می شود که بابد از این بابت از تمام مردم قدردانی کنم.

یک هزار و ۲۸ زائر خارجی از مرز مهران وارد کشور شدند

 سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام گفت: از روز گذشته تاکنون یک هزار و ۲۸ زائر خارجی از مرز بین المللی مهران وارد کشور شده و ۷۸۰ زائر خارجی نیز از این مرز به عتبات عالیات سفر کرده اند.

آیت قیصربیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زائران خارجی از کشورهای همسایه بوده که برخی از آنها از سایر مرزها به عتبات عالیات رفته بودند اما برای بازگشت مسیر مهران را با توجه به مزیت هایی که دارد، برای ورود خود انتخاب کرده اند.

۲ میلیون و ۷۹۸ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران گفت: از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه ۱۹ صفر)، ۲ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۷۹۳ زائر اربعین حسینی از طریق مرز مهران تردد کردند.

احمد کرمی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد تردد، یک میلیون و ۵۲ هزار و ۶۹۷ نفر زائران ایرانی هستند که به کشور بازگشتند و مابقی نیز مربوط به خروج زائران از کشور و تردد زائران خارجی است.
سرود هزار نفری بچه‌های مسجد در کربلا و نجف اجرا می‌شود

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: سرود یک هزار نفری بچه‌های مسجد با حضور جوانان و نوجوانان عضو به مناسبت اربعین حسینی در نجف و کربلا اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام حبیب رضا ارزانی روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام با اشاره به فعالیت حدود ۲۵ هزار کانون مسجد در استان‌های سراسر کشور، افزود: بیش از ۲ میلیون نفر از جوانان کشور در این کانون‌ها عضویت دارند.

سه میلیون و ۷۰۰ هزار وعده غذایی برای زائران اربعین پخت شد

 رییس کمیته تغذیه و اسکان ستاد اربعین گفت: روزانه در اوج تردد تا سه میلیون و ۷۰۰ وعده غذایی در چهار مرز تردد زائران اربعین و داخل عراق پخت و توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار حسن پلارک روز دوشنبه در نشست قرارگاه اربعین مرز مهران اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۸۰ موکب سازماندهی شده است که ۴۶ درصد این ایستگاه‌های صلواتی در خاک عراق مستقر هستند.

فعالیت چهار ایستگاه بسته‌بندی آب در مهران

نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو در قرارگاه اربعین با اشاره به فعالیت چهار ایستگاه آب بسته بندی در پایانه مرزی مهران گفت: در ایام منتهی به اربعین ۹۸ روزانه پنج میلیون لیتر آب بهداشتی بین زائران توزیع می‌شود.

غلامرضا ترابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت نیرو با تشکیل قرارگاه اربعین صنعت آب و برق در استان ایلام تمامی شرکت های تابعه سراسر کشور را با انتخاب استان های معین جهت ارایه خدمات از چند هفته قبل از اوج تردد زائران در مرزهای خروجی به سمت عراق آغاز کرده است.

یک هزار و ۶۰۰ حمام صحرایی در کشور عراق راه‌اندازی شده است

 مشاور وزیر و رییس ستاد اربعین وزارت نیرو از راه‌اندازی یک هزار و ۶۰۰ حمام صحرایی در کشور عراق خبر داد و گفت: یک هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه در پایانه های مرزی چهارگانه و کشور عراق به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

سید یعقوب مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه وزارت نیرو در کشور عراق در شهرهای کاظمین، نجف، کربلا و سامرا مسئولیت خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف چون آب، برق و فاضلاب را بر عهده‌دارند، اظهار داشت: پنج شرکت مادر تخصصی وزارت‌نیرو در ستاد اربعین برای تامین زیرساخت ها در چهار پایانه مرزی و کشور عراق تشکیل شده‌اند.

موکب‌های آستان قدس رضوی تا پنج روز پس از اربعین دایر هستند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: موکب های این آستان مقدس تا پنج روز پس از اربعین حسینی و تا زمان بازگشت کامل زائران در مرزهای چهارگانه مهران، چذابه، شلمچه و خسروی مستقر هستند و به خدمات رسانی به زائران ادامه می دهند.

حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از موکب های آستان قدس رضوی در مرز مهران در جمع خبرنگاران از زحمات دست اندرکاران موکب های که از سه هفته پیش در این منطقه مستقر هستند،  تشکر کرد.

مرز مهران محل تردد ۵.۶ میلیون زائر در یک ماه و نیم گذشته

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: تردد پنج میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین از ابتدای ماه محرم تا ۱۸ ماه صفر از مرز مهران ثبت شده است.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، نورالله دلخواه اظهار داشت: از این میزان تردد بیش از ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار نفر ورود داشته و بیش از سه میلیون و ۳۸۸ هزار نفر هم از مرز مهران خارج شده اند.
 

۸۵ زائر مجروح با هواپیمای ارتش از ایلام به تهران منتقل شدند

پزشک اورژانس پست امداد و نجات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۸۵ نفر از زائران مجروح بدحال ناشی از حوادث جاده‌ای که در بیمارستان‌های ایلام بستری بودند از طریق هواپیمای ارتش به تهران اعزام شدند.

دکتر مهدی نورالله‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد زائر که دچار جراحت‌های شدید شده و انتقال آنها با توجه به ترافیک سنگین جاده‌ها از راه زمینی امکان‌پذیر نبود با همکاری نیروی هوایی ارتش برای تکمیل مداوا به تهران منتقل شدند.

داروی مورد نیاز ۲۰۰ آمبولانس در مرز مهران تامین شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: داروی مورد نیاز ۲۰۰ دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی پایگاه سلامت سیار در مرز مهران تامین شد.

مهتاب شاهماری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ذخیره دارویی مناسبی در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها ایجاد شده است، افزود: شرکت‌های توزیع‌کننده دارو نیز مانند سایر مراکز در حال آماده‌باش هستند تا در موقع لزوم نسبت به رفع نیاز احتمالی مراکز اقدام کنند.

شیوع بیماری ویروسی مشکوک بین زائران اربعین صحت ندارد

 رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام شیوع هر گونه بیماری ویروسی مشکوک در بین زائران اربعین حسینی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند را تکذیب کرد.

دکتر محمد کریمیان شامگاه جمعه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده بیماری ویروسی(آنفلوانزا) در میان زائران متردد در مرز مهران مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: عوامل شبکه بهداشت و درمان قالب گروه های پزشکی ثابت و سیار در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و هرگونه موارد مشکوک را سریع بررسی می‌کنند.

سند اربعین دانشگاهیان باید تدوین شود

 معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان کشور گفت: سند فرهنگی اربعین دانشگاهیان باید تدوین شود چرا که می تواند در ارائه راهکار برای بهتر برگزار کردن همایش اربعین تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری شامگاه سه شنبه در نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام اظهار داشت: این سند می تواند هندسه کار ما را تعریف و مشخص کند و با همراهی و تجارب بدست آمده برنامه مدونی در این راستا توسط دانشگاهیان ارائه شود.

اجرای برنامه پیک امید برای کودکان در مرز مهران

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: تماشاخانه سیار کانون برای اولین بار بعد از رونمایی در تهران به منظور اجرای ویژه برنامه اربعین در مرز مهران مستقر شده است.

محمدرضا زمردیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تماشاخانه یا تریلی سیار در قالب کاروان پیک امید موکب بچه‌های اربعین را در مرز مهران راه‌اندازی می کند و در صورت دریافت مجوز از سوی مسئولان عراقی و عبور از مرز ایران در طول مسیر راهپیمایی بزرگ نجف تا کربلا به اجرای برنامه می پردازد.

افزایش پسماندهای شهر ایلام به روزانه ۴۵۰ تن در ایام اربعین

شهردار ایلام گفت: روزانه ۴۵۰ تن زباله و پسماند با توجه به فعالیت ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه های خدمات رسان اربعین در سطح شهر ایلام تولید می شود.

طالب صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که به طور معمول روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن زباله و پسماند از سطح شهر ایلام جمع آوری می شود.

زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند

 جمعی از دوچرخه سواران اهل شهرستان «میان دورود» استان مازندران در آستانه اربعین حسینی مسیر رفت و برگشت از مرز مهران تا کربلا را رکاب زدند.

این ورزشکاران که در مدت پنج روز مسیر مهران به نجف و کربلا و پنج روز نیز از کربلا تا مرز مهران را با دوچرخه پیمودند، عصر سه شنبه از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده و مورد استقبال سایر زائران قرار گرفتند.

۳۳۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های آب و برق هزینه می‌شود

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها ۳۳۰ هزار میلیارد ریال را برای تکمیل پروژه های مرتبط با صنعت آب و برق اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های آبرسانی روستایی شهرستان‌ مهران اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تکمیل ۲۲۷ پروژه مرتبط با این حوزه ها تخصیص یافته است.

وزیر نیرو: ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا در دولت تدبیر و امید آبرسانی شدند

 وزیر نیرو تاکید کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا به شبکه آبرسانی متصل شده اند.

رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه آئین بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی وحدت و انقلاب دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: ۹۲۱ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور در یک هزار و ۳۳۹ روستا تا پایان سال جاری از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و سالم بهره مند خواهند شد.

دانش آموز ایلامی مقام اول دهمین جشنواره کشوری علوم و فناوری نانو را کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: پیام کرمی از دانش آموزان شهرستان ایلام موفق به کسب مقام اول دهمین جشنواره کشوری علوم و فناوری نانو در بخش ساخت اپلیکیشن شد.

اسفندیار رستم زاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کرمی دانش آموز پایه هفتم مرکز استعداد های درخشان شهید بهشتی شهرستان ایلام است که موفق به کسب مقام اول این جشنواره شد.

صادرات کالا در مرز مهران از یک میلیون تن فراتر رفت

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: بیش از یک میلیون تن کالا در نیمه اول سالجاری از مرزهای این استان به کشور عراق صادر شده است.

 سعید شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری در استان ایلام یک میلیون و ۲۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۲۴ میلیون دلار از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۳ درصد و از لحاظ وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

نظر شما