شناسهٔ خبر: 36010223 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: کالا خبر | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

ماندگاری بالا، فاکتور ورود محصولات به بورس کالا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی از موسسان بورس کالای کشاورزی در سال ۸۳ بود و نگاه ویژه ای به کارکرد بورس کالا دارد. همچنین بورس کالا عملکرد قابل قبولی را تاکنون در حوزه کشاورزی به ثبت رسانده که در تلاش هستیم نقش این بستر را برای ساماندهی این بخش پررنگ از گذشته کنیم که در این مسیر ورود محصولات با ماندگاری بالا در اولویت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «کالاخبر»، علی اکبر مهرفرد به خبرگزاری ایرنا گفت: محصولاتی مانند خشکبار که از امکان ماندگاری بالایی برخوردارند را می توان با برنامه ریزی مناسب در بورس کالای ایران عرضه کرد. در این بین ورود برخی از کالاها با ماندگاری پایین به بورس کالا زمان بر است و باید اقدامات زیادی را برای آن در دستور کار قرار گیرد.
مهرفرد خاطرنشان کرد: کالاهایی که در مدت زمان ۴ ساعت باید فروخته شوند را نمی توان در بورس به صورت گواهی سپرده درآورد اما کالاهایی مانند سیب که در سرد خانه به مدت ۴ ماه قابل نگهداری هستند را می توان برای ورود آن به بورس تصمیماتی را اتخاذ کرد.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، برخی از کالاها مانند غلات در بورس های جهانی عرضه می شوند اما کالاهایی مانند میوه تاکنون شنیده نشده است که در بورس عرضه شده باشد.
وی در خصوص نگاه وزیر جهاد کشاورزی به بورس و همچنین عملکرد بورس کالا در اقتصاد کشور گفت: وزیر جهاد کشاورزی از موسسان بورس کالای کشاورزی در سال ۸۳ بود و نگاه ویژه ای به کارکرد بورس کالا دارد. همچنین بورس کالا عملکرد قابل قبولی را تاکنون در حوزه کشاورزی به ثبت رسانده که در تلاش هستیم نقش این بستر را برای ساماندهی این بخش پررنگ از گذشته کنیم. 
مهرفرد در ادامه به آغاز معاملات پسته در بورس کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود امکان توسعه تولید پسته در نقاط مختلف کشور وجود دارد که امیدواریم با ورود پسته به بورس و کشف عادلانه قیمت این محصول و حمایت از کشاورزان و تولید، بتوانیم انگیزه ها را برای رشد تولید افزایش دهیم. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان در خصوص معاملات زعفران در بورس نیز اظهار داشت: ما در حوزه زعفران با ضعف تجارت داخلی و خارجی روبه رو هستیم که استانداردسازی محصول از طریق معاملات بورس می تواند یکی از گام ها در رفع این چالش ها و اثرگذاری بر قیمت های دنیا باشد.

نظر شما