شناسهٔ خبر: 36009979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هواشناسی لرستان اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی به لرستان از ظهر یکشنبه/ احتمال آبگرفتگی معابر

خرم‌آباد- اداره کل هواشناسی لرستان از ورود موج جدید بارش‌ها به این استان از ظهر روز یکشنبه هفته جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی لرستان دراطلاعیه شماره: ۲۷  و مورخ شنبه ۲۷.۰۷.۹۸ اعلام کرده است: طی روزهای آتی جو منطقه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار می گیرد و زمان شروع ظهر یکشنبه مورخ ۹۸.۷.۲۸ لغایت پایان وقت چهارشنبه مورخ ۹۸.۸.۱ خواهد بود.

 ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر، کاهش دماهای روزانه همه نقاط استان به ویژه شهرهای الشتر، نورآباد، بروجرد، الیگودرز، درود، شول آباد، سپیددشت، تا حدودی خرم آباد و شمال کوهدشت را در بر می گیرد.

بیشینه مقدار بارش در اغلب نقاط بین ۱۰ تا  ۱۵ میلیمتر بوده ولی با توجه به ماهیت بارش های رگباری در برخی نقاط بیش از ۲۰ میلی متر خواهد بود.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه، مه آلود شدن جاده های کوهستانی به همراه کاهش دید، وزش تند بادهای لحظه ای وجود دارد.

بنابر این گزراش، بارش های فراگیر در ساعات بعدازظهر و شب محتمل تر است و به ارگانهای مربوطه توصیه می شود، تمهیدات لازم را برای تسریع در برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در رانندگی با توجه به لغزندگی جاده ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعد و برق و نیز احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید به‌خصوص شکستن سرشاخه های درختان، سقوط اجسام و ... به کار گیرند.  

نظر شما