شناسهٔ خبر: 36009318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل:

مکان‌یابی شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد

اردبیل - استاندار اردبیل از مکان یابی شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان با حضور معاون وزیر اقتصاد آذربایجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر شنبه در دیدار با هیئت جمهوری آذربایجان در گمرک بیله سوار عنوان کرد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک جزو موارد بسیار مهمی است که در فصل جدید تقویت ارتباط دو جانبه با این کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز بازدید فشرده‌ای با حضور معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از سه منطقه مرزی استان انجام دادیم، ما به طور رسمی مشخصات این سه منطقه را به طرف آذری ابلاغ می‌کنیم و طرف مقابل هم بعد از ارزیابی‌هایی که انجام می‌دهد، نظر خود را اعلام می‌کند.

استاندار اردبیل افزود: ما پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم همانند فاصله مکانی با راه های اصلی و راه‌آهن، اینترنت، برق و آب و همچنین معافیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران را به طرف مقابل اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث انرژی در این مکان مشکلی نداریم، افزود: نزدیک سایت اول نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی وجود دارد که نصف آن یعنی حدود ۶۰۰ مگاوات آزاد است و برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک می‌توانیم از آن بهره ببریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: فرودگاه بین المللی اردبیل در مرکز استان پتانسیل بسیار قوی همراه با اتوبان‌هایی که به مرکز استان متصل است یک مزیت خوب برای این امر تلقی می‌شود.

بهنام‌جو افزود: جمهوری آذربایجان نیز پتانسیل‌هایی را که ما اعلام می کنیم و مشخصات نقاط مرزی را بررسی کرده و نظر خود را اعلام می‌کند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در هفته های آینده با سفر هیئت رسمی از جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان موضوع نهایی می شود.

نظر شما