شناسهٔ خبر: 36007777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مرثیه سرایی و ذکر مصیبت در شب اربعین در حرم مطهر رضوی

همزمان با شب اربعین حسینی، مراسم عزاداری این شب با حضور جمع کثیری از زائران و محاوران در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همزمان با شب اربعین حسینی، مراسم عزاداری این شب با حضور جمع بسیاری از مردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام محسن کافی در این مراسم ضمن مذمت رذایل اخلاقی به تشریح مکارم اخلاق پرداخت.

این استاد اخلاق با بیان اینکه حسادت و قضاوت از زمینه های به منجلاب کشیده شدن انسان است، این رذیله اخلاقی را از دام های شیطانی عنوان کرد.

وی با اشاره به واقعه ای در دوره سلطان محمود، یکی از ریشه های قضاوت ناعادلانه را حسادت دانست و افزود: قرآن می گوید اول به یقین برس بعد دیگری را قضاوت کن، حتی قضاوت خوبی هم باید با یقین باشد.

کافی با اشاره به روایتی، خودمحوری را نیز دیگر عامل قضاوت ناعادلانه دانست.

در ادامه این مراسم که با حضور پرشور زائران علی ابن موسی الرضا(ع) همراه بود، جواد حسین خانی به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام پرداخت و دل های عاشق را روانه صحن و سرای امام حسین(علیه الاسلام) کرد.

نوحه سرایی از زبان حضرت زینب (سلام الله علیها) بخشی از این برنامه بود که داغ دل عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) را تازه کرد.

خوانش زیارت امین الله توسط محمد جواد مشکی باف نیز از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.

سینه زنی با ذکر "حسین جانم" نیز دیگر بخش این برنامه بود که با نوای جواد ملائکه صورت گرفت.

گفتنی است؛ ویژه برنامه عزاداری دهه آخر صفر هرشب با سخنرانی حجج الاسلام محسن کافی و محمد سید آبادی و مرثیه سرایی امیر عارف، ابراهیم احمدی و حمید اکبری بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما