شناسهٔ خبر: 36006031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ممنوعیت شروع کلاس درس پیش از ساعت 8 صبح در یک استان خاص!

قانون ممنوعیت شروع کلاس قبل از ساعت ۸ صبح وضع شده است تا دانش آموزان بیشتر بخوابند و نمرات بهتری را در امتحانات کسب کنند

صاحب‌خبر -

ممنوعیت شروع کلاس درس پیش از ساعت 8 صبح در یک استان خاص!به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، طبق اخبار منتشر شده کالیفرنیا نخستین ایالتی است که قانون ممنوعیت شروع کلاس قبل از ساعت ۸ صبح را برای مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها به تصویب می‌رساند.

این قانون وضع شده است تا دانش آموزان بیشتر بخوابند و نمرات بهتری را در امتحانات کسب کنند و به طور کلی مدرسه رفتن برای آن‌ها ثمر داشته باشد.

این لایحه روز یکشنبه توسط فرماندار گاوین نیوزوم امضا شد؛ بنابر قانون جدید کلاس‌های دبیرستان نمی‌تواند قبل از ساعت ۸:۳۰ شروع شوند و کلاس‌های راهنمایی نیز نمی‌تواند قبل از ۸ صبح باشد.

مدارس برای رعایت این قانون سه سال و تا سال ۲۰۲۲ زمان خواهند داشت تا هماهنگی‌های لازم را ترتیب دهند.

مطالعات نشان می‌دهد که زمان‌های شروع دیرهنگام منجر به حضور بهتر می‌شود و دانش‌اموزان کمتر در کلاس درس چرت می‌زنند؛ درنهایت آن‌ها درس را آموخته و نمرات بهتری نیز کسب می‌کنند.

نداشتن خواب کافی می‌تواند منجر به سایر موارد سلامت جسمی و روانی مانند افسردگی و مصرف مواد مخدر شود.

در گزارشی که سال گذشته توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) منتشر شد، مشخص شد دانشجویان و دانش‌آموزانی که هر شب حداقل هشت ساعت می‌خوابند، نمرات بهتری می‌گیرند و حضور بهتری دارند.

اما بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان راهنمایی و ۷۰ درصد دبیرستانی‌ها هر شب خواب کافی ندارند.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما