شناسهٔ خبر: 36005949 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست و گفت‌وگوی نخبگانی با عباس خامه یار به دعوت مرکز توسعه اندیشه اسلامی لبنان

نهادها و احزاب

به دعوت مرکز توسعه اندیشه اسلامی «الحضاره» و انجمن گفتگوهای فرهنگی، نشست و گفتگوی نخبگان با رایزن کشورمان در لبنان، دکتر عباس خامه یار پیرامون روابط ایران با جنبش های اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این جلسه صمیمانه با حضور شخصیت های دینی، فرهنگی، سیاسی برجسته ای از جمله ابراهیم المصری دبیرکل سابق جماعت اسلامی در لبنان، اسامه حمدان و علی برکه، از رهبران جنبش حماس، احسان عطایا نماینده جهاد اسلامی در لبنان، حسن قبلان عضو دفتر سیاسی جنبش امل و عمر ایّوبی مسئول رسانه جنبش توحید اسلامی و انیس نقاش هماهنگ کننده شبکه امان، حسان قطب مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات لبنان، دکتر مصطفی لداوی دبیر اتحادیه جهانی علمای مقاومت، دکتر طلال عتریسی مشاور علمی دانشگاه معارف و حجت الاسلام سید علی قاسم، دکتر احمد زین رئیس انجمن آفرودیت و شیخ محمد زراقط برگزار شد.

پس از سخنان آغازین شیخ زراقط، رئیس مرکز الحضاره، دکتر عباس خامه یار به ارائه گزارش تحلیلی و تاریخی روابط ایران و جنبش های اسلامی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز پرداخت و با اشاره به عوامل همگرایی و واگرایی موجود میان ایران و جنبش های اسلامی به ویژه اخوان المسلمین گفت: در سالهای اخیر به ویژه پس از انقلاب های أخیر عربی اشکالاتی چند، این روابط را تحت تأثیر خود قرار داد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین اظهار داشت: ج. ا.ایران برای توسعه روابط با تمامی جنبش ها و جریان های  اسلامی در همه جهان اسلام آمادگی و تلاش دارد. وی افزود: ما خواهان تعیین اولویت ها و تأکید بر موضوعات مشترک به ویژه مسئله فلسطین هستیم.

خامه یار در پایان از تمامی میهمانان حاضر برای بازدید از ایران و آگاهی یافتن از وضعیت داخلی و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز و به ویژه اوضاع اهل تسنن در کشورمان دعوت نموده و به بیان تلاش های همه جانبه ایران در زمینه ایجاد وحدت اسلامی میان تمامی مسلمانان پرداخت.

سپس گفت‌وگوهایی میان طرف های حاضر با رایزن فرهنگی کشورمان  پیرامون اهمیت پشت سر گذاشتن موارد اختلافی و همکاری جهت طراحی پروژه های مشترک اسلامی که بتواند با مسائل مهم و چالش ها و بحران های پیش رو مقابله کند، صورت گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما