شناسهٔ خبر: 36005805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد:

جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از باورهای دینی خود دست نمی کشد / امام حسین (ع) خط خون را به خط مودت تبدیل کرده است

دریابان شمخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از باورهای دینی خود دست نمی کشد گفت: هیچ مشکلی نمی تواند مانع از برگزاری باشکوه تر و بهتر آئین اربعین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «علی شمخانی» شامگاه (جمعه 26 مهر) در جلسه هماهنگی ستاد اربعین که در محل پایانه مرزی شلمچه برگزار شد اظهار کرد: سیگنال قوی اربعین آن است که جمهوری اسلامی تا زمانی که به عاشورا و حسین (ع) و کربلا پایبند است هیچ چیز نمی تواند آن را دچار دردسر کند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از باورهای دینی خود دست نمی کشد افزود: جابجایی سه میلیون و 300 هزار زائر از شرقی ترین تا جنوبی ترین مرزهای کشور اقدامی بسیار سترگ و بزرگ است و خوشبختانه با وجود همه تحریم ها، اکنون توانسته ایم این اقدام وسیع را در ابعاد مختلف اعم از فرهنگی، لجستیکی، بهداشتی، جابجایی زائران و ... به انجام برسانیم.

 

وی با بیان اینکه لجستیک فرهنگی ایجاد شده در بحث اربعین، ما و انقلاب اسلامی مان را واکسینه می کند ادامه داد: جابجایی این حجم زائر از مرزهای کشور که نسبت به سال گذشته رشد زیادی را نشان می دهد، به مثابه یک رکورد تاریخی برای ایران است و به طور حتم این موفقیت تنها با تلاش آشکار و پنهان مردم و نهادهای دولتی اعم از نیروهای نظامی، انتظامی و سایر دستگاه ها که تمام قد در این عرصه مشارکت داشتند، حاصل شده است.

 

وی ثبت این رکورد را علامتی در زمینه انسجام داخلی و یک سیگنال قوی برای بدخواهان ایران دانست و اضافه کرد: این انسجام داخلی با ارسال سیگنالی قوی به بدخواهان این نظام می تواند الگوی امنیتی خوبی برای همگان باشد.

 

دریابان شمخانی تصریح کرد: مردم نشان دادند که نه تنها از باورهایشان دست بر نمی دارند بلکه آن را با سایر ملت ها از جمله عراق و دیگر مردمانی که از کشورهای دیگر می آیند به اشتراک می گذارند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی نمی تواند مانع از برگزاری باشکوه تر و بهتر آئین اربعین شود عنوان کرد: یکی از دلایل اینکه بیش از سه میلیون ایرانی و بیش از 200 هزار خارجی به رغم ناآرامی هایی که اخیرا در عراق بود از این مرزها به عراق می روند این است که مردم دریافته اند که برخی ها از روی عمد نمی خواهند که این آئین باشکوه برگزار شود لذا مردم اصرار دارند که بروند.

 

دبیر شورای امنیت ملی ابراز کرد: برخی ها کوشیدند تا شکوه اربعین امسال را از بین ببرند اما موفق به این کار نشدند و این استقبال روزافزون مردم نشان می دهد که رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین الحرمین نیست.

 

وی از شکل گیری یک اقتدار فرهنگی خوب در جغرافیای ایران خبر داد و بیان کرد: این اقتدار بسیار ارزش دارد چرا که جریان حسینی در یکایک مواکب داخلی ایران قابل مشاهده است.

 

شمخانی اذعان داشت: خیلی ها کوشیدند تا جریان تکفیری را در خوزستان راه بیندازند اما نتوانستند چرا که مردم خوزستان مردمی حسینی و اربعینی هستند و در ایام اربعین خوزستانی ها یا زائر پذیرند یا پرچم سیاه بر سر در خانه های خود آویزان کرده اند و یا موکب دارند.

 

وی مرز شلمچه را از لحاظ زیر ساختی و خدمات رسانی به زائران نخستین پایانه کشور خواند و گفت: پایانه شلمچه اگر چه به لحاظ پذیرش زائر پس از مهران قرار دارد اما از نظر خدمات و زیرساخت نخستین پایانه کشور است و این مهم و الگو ساز است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه وقتی یک ایرانی وارد عراق و یا برعکس یک عراقی وارد ایران می شود تمامی خدمات موجود در این پایانه را می تواند به وضوح ببیند تاکید کرد: ما زائرانمان را به جایی می فرستیم که زمانی علیه ما آتش کردند و سایه یک فرد شرور به نام صدام بر سر آن کشور بود و این مکان را ناامن کرده بود اما امروز امام حسین (ع) خط خون را به خط مودت تبدیل کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای سال آینده در زمینه ساماندهی زائران کار بهتر و بیشتری انجام شود تصریح کرد: از تمام دست اندرکاران اربعین اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه، وزارت امور خارجه قدردانی می کنم که توانستند این رکورد را به نام خود ثبت کنند و امنیت را به آشکارترین شکل ممکن ایجاد و کارها را ساماندهی کنند تا زائر بدون کمترین دردسر به عتبات برود و هیچ حادثه امنیتی نیر رخ ندهد؛ این اقدامات نشان از ثبات ایران اسلامی دارد.

 

وی اربعین را در آغاز راه و در حال جوانه زدن دانست و اظهار داشت: اربعین مدافع مظلوم ترین ملت ها و مخالف ظالم ترین حاکمیت هاست، سنی و شیعه همه و همه به اربعین و امام حسین (ع) باور داشته و هر آنچه دارند را در راه خدمات رسانی به زائران در طبق اخلاص می گذارد از این رو می طلبد از نظر کمی و کیفی کارها را بهتر کنیم و این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 

این جلسه با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا، شریعتی استاندار خوزستان، فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر و برخی دیگر از مسئولان کشوری، استانی و محلی برگزار شد.

 

نظر شما