شناسهٔ خبر: 36005309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خبر داد؛

ورزشگاه شهید متقی ساری بازسازی می شود / مازندران در جمع استان های برتر در سرانه فضای ورزشی

حبیب حسین زادگان که به مناسبت هفته تربیت بدنی در جمع نماز گزاران مرکز استان سخن می گفت اعلام کرد؛ مازندران از حیث سرانه فضای ورزشی جزو استان های برتر کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش ، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز استان بود و در جمع نمازگزاران ساروی توضیحاتی درباره وضعیت ورزش استان ارائه کرد.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سالار شهیدان گفت : با روحیه جوان باوری و جوان یاوری، ورزشکاران استان حضور موفقی در میادین جهانی داشته اند و ورزش مازندران با سبقه ممتازی که دارد بعنوان قلب ورزش و ستاره درخشان ورز‌ش کشور شناخته می شود.

حسین زادگان با گریزی به آمارهای ورزشی، وضعیت مدال آوری و ورزش قهرمانی استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت در سالجاری تا کنون 250 مدال رنگارنگ در عرصه های مختلف کسب کردیم و در سالهای گذشته نیز موفق شدیم 3 بار رکورد مدال آوری را در میان استان های کشور بشکنیم که بخش اعظمی از مدال های کسب شده نیز توسط بانوان استان بدست آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ضمن تقدیر از حضور بانوان ورزشکار در عرصه های مختلف و میادین بزرگ جهانی افزود؛ بانوان ورزشکار با پاسداری از هویت و اعتقادات خود که همان حجاب است در میادین مختلف می درخشند و تاکنون مدال های ارزشمندی نیز برای کشور به ارمغان آورده اند.

وی در ادامه گفت : حدود 9 ماه دیگر تا مسابقات المپیک و پارالمپیک زمان داریم و امیدواریم ورزشکاران استان مازندران مثل همیشه انتظارات را برآورده کنند و حضور موفقی در این میدان بزرگ داشته باشند.

حبیب حسین زادگان با شاره باینکه مازندران جزو استان های برتر در سرانه ورزشی است و تا پایان دولت دوازدهم پروژه های نیمه تمام ورزشی استان تکمیل خواهد شد اظهار داشت : در کنار ساخت و بهره برداری از پروژه های مختلف ورزشی ، پروژه های بزرگی نظیر بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمهشر، ورزشگاه 7 تیر بابل و ورزشگاه شهدای نوشهر که از محل هدیه مقام معظم رهبری به جوانان و ورزشکاران استان بود به سرانجام رسید و امسال نیز عملیات بازسازی استادیوم شهید متقی ساری نیز به دست استاندار محترم کلنگ زنی خواهد شد و امیدواریم تا سال آینده در صورت تامین اعتبار این ورزشگاه نیز به بهره برداری برسد که می تواند سرانه ورزشی استان را از 1.2 به 1.5 افزایش دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان در جمع نمازگزاران مرکز استان گفت : در حوزه جوانان، با توجه باینکه استان جوانی محسوب می شویم و حدود یک میلیون نفر جمعیت افراد 15 تا 35 سال استان است برنامه های مختلفی اجرایی شد و سمن های ما بسیار فعال هستند و مشارکت های اجتماعی خوبی چه به لحاظ کمی و چه کیفی در جامعه دارند.

وی گفت: در حوزه ورزش همگانی برنامه های متنوعی را دست اقدام داریم که اجرای بیش از هزار برنامه فرهنگی در قالب پیاده‌روی خانوادگی و بازی‌های بومی و محلی بخشی از آنست که در ایام هفته تربیت بدنی و ورزش اجرا خواهد شد.

در زمینه فرهنگی، هدف تقویت اعتقادات و باورهای ورزشکاران است تا بواسطه آن شاهد حضور پررنگ این قشر در مساجد و مصلی های نمازجمعه باشیم.

نظر شما