شناسهٔ خبر: 36005153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شمخانی: باید به تقویت زیرساخت‌ها در عراق کمک کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مردم عراق در اربعین حسینی با تمام وجود از زائرین میزبانی می‌کنند، گفت: باید به تقویت زیرساخت‌ها در این کشور کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مرز شلمچه، دریابان علی شمخانی امشب در جلسه هماهنگی ستاد اربعین در پایانه شلمچه، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک افتخار و یک رکورد ملی است که در ظرف زمانی محدودی در یک کشور امنیت، روادید، بهداشت، خوراک و حمل و نقل سه میلیون و 300 هزار نفر تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه این رکوردها در زمانی برجسته‌تر می‌شود که ایران به زعم غربی‌ها، تحت تحریم است، افزود: در این ایام فرهنگ‌های مختلف تحت پرچم واحدی به نام حسین(ع) به یکدیگر وصل می‌شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این موضوع که امسال اربعین به نحو مطلوبی در بخش جمعیت و کمیت برگزار شد، گفت: باید به تقویت زیرساخت ها در کشور برادر و دوست عراق کمک کرد چرا که مردم این کشور با تمام وجود پذیرای مردمی هستند که آشنایی قبلی از انها ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی دست از باورهای دینی خود نمی‌کشد و هیچ مشکلی نمی‌تواند مانع از آن شود که مراسم اربعین باشکوه‌تر و بهتر از قبل برگزار نشود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه برخی کوشیدند تا شکوه اربعین امسال را از بین ببرند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند، تصریح کرد: اربعین و استقبالی که مردم هر روز بیشتر از قبل از آن می‌کنند نشان می‌دهد که رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین الحرمین نیست.

وی با بیان اینکه اقتدار فرهنگی خوبی در جغرافیای ایران در حال شکل گرفتن است، اظهار کرد: خیلی‌ها کوشیدند تا جریان تکفیری را در خوزستان راه بیندازند، اما نتوانستند چون مردم خوزستان مردمی حسینی هستند.

شمخانی تصریح کرد: پایانه شلمچه اگر چه به لحاظ پذیرش زائر پس از مهران قرار دارد اما از نظر خدمات و زیرساخت نخستین پایانه کشور است و این امر مهم و الگوساز است، وقتی یک ایرانی وارد عراق و یا به عکس یک عراقی وارد ایران می شوند تمامی خدمات موجود در این پایانه را می تواند به وضوح ببیند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ما زائران خود را به جایی می‌فرستیم که زمانی سایه یک فرد شرور بنام صدام بر سر آن کشور بود و این مکان را ناامن کرده بود؛ اما امروز امام حسین(ع) خط خون را به خط مودّت تبدیل کرده است.

وی با تأکید بر این موضوع که باید برای سال آینده در زمینه ساماندهی زائران کار بهتر و بیشتری انجام شود، گفت: از تمام دستگاه‌ها، اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه ، وزارت امور خارجه که توانستند این رکورد را به نام خود ثبت کنند و امنیت را به آشکارترین شکل و از لحاظ کمی بهترین کارها را انجام دهند قدردانی می‌کنیم چرا که این اقدامشان نشان از ثبات ایران اسلامی دارد.

شمخانی افزود: اربعین در آغاز راه است و تازه دارد جوانه می‌زند، اربعین مدافع مظلومترین ملت‌ها و مخالف ظالم‌ترین حاکمیت‌ها است.

انتهای پیام/72013

نظر شما