شناسهٔ خبر: 36005023 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

شرایط استفاده از بیمه بیکاری چیست و چه کسانی شامل دریافت بیمه بیکاری می‌شوند؟

شرایط استفاده از بیمه بیکاری چیست و چه کسانی شامل دریافت بیمه بیکاری می‌شوند؟

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: شرایط استفاده از بیمه بیکاری چیست و چه کسانی شامل دریافت بیمه بیکاری می‌شوند؟

 


کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه‌شده‌ای است که بدون میل و اراده بیکار شود و آماده به کار است. به همین جهت بیمه‌شدگانی که به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه یا بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی بیکار می‌شوند نیز می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

 

همچنین بیمه‌شده باید حداقل 6 ماه حق بیمه پرداختی داشته باشد، در غیر این صورت حائز دریافت حق بیمه بیکاری نمی‌شود. مدت پرداختی حق بیمه از 6 ماه تا 50 ماه است که سقف پرداختی 50 ماه به متاهل‌ها تعلق می‌گیرد.

 

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

 

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

 

نظر شما