شناسهٔ خبر: 36004973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سخنگوی ستاد اربعین خبر داد:

۷۷ زائر ایرانی در مراسم اربعین فوت کردند | حوادث رانندگی بیشترین عامل فوت زائران

همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد اربعین از انتقال پیکرهای ۷۷ نفری که در اربعین فوت شده بودند به ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، احمد محمدی‌فر با اعلام اینکه پیکر ۷۷ زائر ایرانی که در اربعین امسال فوت شده بودند، به کشور برگشته است، گفت: نیمی از این افراد به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و باقی این افراد بر اثر بیماری‌هایی مانند سکته فوت کردند.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی با یادآوری اینکه هزینه انتقال اجساد و دیه افراد فوت شده بر عهده بیمه است، افزود: بعد از اینکه اجساد دفن شدند به دلیل اینکه بیمه در همان جا گزارش‌های لازم را تهیه کرده است، دیه متوفی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت درمانی افرادی که به بیمارستان‌های عراق مراجعه کردند، گفت: شرکت بیمه موظف بوده در بیمارستان‌های عراق نماینده داشته باشد تا اگر زائری دچار بیماری یا حادثه‌ای می‌شود هزینه را پرداخت کند، و اگر زائری به بیمارستانی رفت و نماینده بیمه آنجا نبود فاکتور بگیرد و در ایران به بیمه مراجعه کند تا هزینه‌های درمانی را از بیمه بگیرد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی پیشتر در مورد تعهدات شرکت بیمه مورد حساب ستاد اربعین گفته بود که بیمه متعهد شده تا برای اقدامات تروریستی و تصادف ۳۶۰ میلیون تومان و برای بیماری و بیمارستان تا سقف ۴۰ میلیون و برای فوت عادی ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما