شناسهٔ خبر: 36004849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رایزنی بشار اسد با فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه

رئیس جمهور سوریه امروز با فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد و گفت: تمرکز در حال حاضر بر توقف تجاوز ترکیه و خروج همه نیروهایی که به شکل غیرقانونی در سوریه هستند، است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیات همراه وی در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه به ویژه حمله ترکیه به شمال شرق سوریه رایزنی کردند.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد: در مرحله کنونی و آتی باید بر توقف تجاوز ترکیه و خروج همه نیروهای ترکیه‌ای، آمریکایی و نیروهایی متمرکز شد که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند. این نیروها بر اساس حقوق بین‌الملل و منشورهای بین‌المللی، اشغالگر هستند و ملت سوریه حق دارد با تمامی ابزارهای موجود، در برابر آن مقاومت کند.

هیئت روس نیز ضمن اعلام حمایت ثابت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، اعلام کرد که مسکو مخالف هر گونه اقدام یا گامی است که این حاکمیت را نقض کند، باعث پیچیدگی وضعیت شود و بر تلاش‌های پایان دادن به جنگ سوریه تاثیر بگذارد.

در این دیدار، مقدمات برگزاری نخستین نشست کمیته قانون اساسی بررسی شد. طرفین سوری و روس از پیشرفت امور در این زمینه ابراز خرسندی کردند.

طرفین همچنین تاکید کردند که عامل موفقیت این کمیته، عدم مداخله خارجی خواهد بود و اینکه همه طرف‌ها به اصول این کمیته از جمله گفت‌وگوی سوری-سوری با رهبری سوریه پایبند باشند.

شایان به ذکر است که، سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه و دکتر «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه، و سفیر روسیه در دمشق در این دیدار حضور داشتند.

نظر شما