شناسهٔ خبر: 36004846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تاکید حماس در سالگرد امضای توافق شالیط:

چهار سرباز اسرائیلی همچنان در اسارت مقاومت به سر می‌برند

گردان های قسام همزمان با سالگرد امضای توافق شالیط با انتشار تصویری تاکید کرد چهار اسیر اسرائیلی همچنان در غزه حضور دارند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز تصویری منتشر کرد که بیانگر آن است که چهار سرباز اسرائیل همچنان نزد آنها در اسارت به سر می برند.

 

گردان های قسام در این تصویر پیامی برای اشغالگران صهیونیست به زبان عربی و عبری نوشته اند مبنی بر اینکه: سربازان شما همچنان در غزه هستند.

 

امروز هشتمین سالگرد امضای توافق وفا الاحرار (شالیط) میان مقاومت فلسطین و اشغالگران اسرائیلی است که یکی از مشهورترین عملیات های تبادل اسرا در تاریخ نزاع فلسطینی – اسرائیلی به شمار می رود.

 

 

گردان های قسام 4 سرباز اسرائیلی به نام های شاوول آرون، هدار گولدن، آبراهام منگستون و هاشم بدوی السید را به اسارت خود در آورده و از ارائه هر گونه جزئیات در مورد آنها بدون پرداخت هزینه آن از سوی اسرائیل خودداری می کند.

 

جنبش حماس هر گونه آغاز مذاکره با اشغالگران صهیونیست را منوط به آزادی اسرایی می داند که در جریان این توافق آزاد و مجدداً بازداشت شدند و هم اکنون در زندان های اسرائیل به سر می برند.

 

رژیم صهیونیستی پس از اجرای این توافق در سال 2011 مجدداً اقدام به بازداشت 50 نفر از آزاد شدگان این توافق نمود. توافق شالیط باعث آزادی بیش از 1000 اسیر فلسطینی شد که دارای احکام طولانی مدت زندان بودند و در تابستان 2006 در مرزهای نوار غزه بازداشت شده بودند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما