شناسهٔ خبر: 36004539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هر زائر پیاده امام رضا (ع) با پرداخت ۲ هزار تومان بیمه می‌شود

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: تاکنون ۵۰ هزار نقر از زائران پیاده توسط مدیران کاروان‌ها بیمه شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضائی اظهار داشت: با پیگیری‌های واحد فناوری اطلاعات جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) و راه اندازی سامانه بیمه زائر هر مدیر کاروان مکلف شده با پرداخت ۲ هزار تومان زائران خود را بیمه کند و تاکنون زائران زیادی برای استفاده از این امکان ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزان بودن بیمه نامه؛ پیش‌بینی می‌شود کلیه زائران خود را بیمه کنند.

رضائی هزینه راه‌اندازی این سامانه را با توجه به زیرساخت‌های موجود در جمعیت خدمتگزار ۲ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: همین بیمه نامه در سامانه‌های مشابه با نرخ بیشتری اعلام شده و با توجه به سوبسید پرداخت شده؛ زائران بیمه شده از یک فرآیند تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: این سامانه به آدرس www.bimezaer.com قابل دسترسی است و امکان صدور بیمه نامه آنی را دارد. در این سامانه علاوه بر زائران، مدیران کاروان‌ها، مدیران ایستگاه‌ها، مدیران محل اسکان و کلیه خدمه می‌توانند بیمه شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) همچنین گفت: در این سامانه راهنمای ثبت نام در سامانه بیمه؛   راهنمای بیمه مخصوص اعضا جمعیت خدمتگزار، راهنمای اعزام واحد سیار، فرم اعلام خسارت، قوانین و شرایط بیمه و مدارک لازم جهت تشکیل پرونده خسارت پیش‌بینی شده است.

وی گفت : زائران به جهت استفاده بهتر از خدمات درمانی رایگان؛ دفترچه خدمات درمانی و اگر داروی خاصی  نیز مصرف می‌کنند نمونه دارو خود را همراه داشته باشند. همچنین با توجه به حذف کارت تردد زائر به لجاظ صرفه جوئی در مصرف کاغذ و حذف هزینه‌های آن و ثبت شناسه زائران در سامانه بر اساس کد ملی توصیه می‌شود همه زائران عزیز کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما