شناسهٔ خبر: 36003038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیدار بارزانی و لودریان درباره داعشی‌های فرانسوی / بسته شدن گذرگاه‌های همجوار مناطق نبرد در سوریه

وزیر امور خارجه فرانسه امروز با رئیس منطقه کردستان عراق درباره پرونده عناصر داعشی فرانسوی و حمله ترکیه به شمال سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ژان ایو لودریان" وزیر خارجه فرانسه امروز با مسرور بارزانی رئیس دولت محلی منطقه کردستان عراق و مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات این منطقه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

لودریان در دیدار مسرور بارزانی روابط سیاسی و اقتصادی و نظامی بین فرانسه و منطقه کردستان عراق و حمله ترکیه به شرق سوریه را مورد بحث قرار داد.

پرونده داعشی های فرانسوی زندانی در دست شبه نظامیان "قسد" از دیگر محورهای این دیدار بود.

لودریان پیشتر با قباد طالبانی معاون نخست وزیر دولت محلی منطقه کردستان عراق دیدار کرده بود.

وزیر خارجه فرانسه قبل از ورود به اربیل در شمال عراق با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه عراق در شهر بغداد ملاقات کرده بود.

بسته شدن گذرگاههای همجوار مناطق نبرد در سوریه

درپی تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که همه گذرگاههای مرزی زمینی عراقی نزدیک به مناطق نبرد در سوریه هم اکنون بسته شده است.

«نوفل بهاط موسی» وزیر مهاجرت عراق در دیدار «ایمن گرایبه» نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بغداد بر خطرناک بودن وضعیت تاکید کرد و گفت: این امر همکاری و هماهنگی برای مهار اوضاع و اجازه ندادن به برخی عناصر مشکوک برای ورود به خاک عراق در قالب خانواده آواره سوری را ایجاب می کند.

موسی افزود: دولت عراق اوضاع امنیتی و انسانی در مرز سوریه و عراق را از نزدیک زیر نظر دارد و خود را برای همه شرایط اضطراری احتمالی ناشی از کوچ گروهی آوارگان از مرز سوریه به خاک عراق آماده می کند.

انتهای پیام/

نظر شما