شناسهٔ خبر: 36002968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گزارش وزارت بهداشت درباره تب دنگی | کشورهای همسایه به شدت درگیر تب دنگی هستند

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه در کشور مواردی از بیماری تب دنگی بصورت انتقال محلی گزارش نشده است، گفت: کشورهای همسایه به شدت درگیر تب دنگی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این مطلب اظهار کرد: تیم کارشناسی برجسته از سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان ارشد کشور در امر کنترل بیماری‌های منتقله از حشرات و پشه که به انسان منتقل می‌شود در وزارت بهداشت تشکیل شده است.

وی توجه به بیماری مورد انتقال از حشرات به ویژه پشه به انسان را مهم خواند و افزود: پشه دنگی باعث بوجود آمدن یکی از خطرناکترین بیماری‌ها به نام تب دنگی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه کشورهای همسایه به شدت درگیر بیماری تب دنگی که از طریق پشه به انسان منتقل می‌شود هستند، گفت: در کشور عربستان سعودی و بخشی از کشورهای حاشیه خلیج فارس این بیماری دیده و در حال گسترش است.

گویا با بیان اینکه خوشبختانه در کشور مواردی از بیماری تب دنگی بصورت انتقال محلی گزارش نشده است، تصریح کرد: باید آمادگی‌ها را بیشتر و مراقب باشیم و با اقدامات وسیع بهسازی محیط و کنترل حشرات مانع ورود به کشور باشیم.

وی افزایش شهرنشینی را یکی از معضلات جامعه امروز دانست و افزود: اگر امکانات شهری، از لحاظ بهداشت محیطی به اندازه کافی نبود و جمع‌آوری سیستم فاضلاب و آبیاری دچار مشکل باشد در نتیجه آن شهر از استاندارهای لازم برای شهرنشینی برخوردار نیست و از شهرهای در معرض خطر خواهد بود.

نظر شما