شناسهٔ خبر: 36002809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجلیل امام جمعه تبریز از اقدام سپاه در دستگیری مدیر کانال «آمد نیوز»

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شاهکار اطلاعاتی فرزندان جوان و انقلابی در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدام مبتکرانه فرزندان ملت ایران در دستگیری سر شبکه جنگ روانی دشمن و کانال تلگرامی آمد نیوز ستودنی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با تاکید بر نقش آفرینی نخبگان فکری و فرهنگی و علما و بزرگان دین برای مصون ماندن اربعین از هر گونه آسیب اظهار داشت: یکی از عوامل شکل‌گیری اربعین درک صحیح از نهضت حسینی است که در رابطه انقلاب اسلامی شیعیان از داشتن نگاه بی خاصیت به واقعه عاشورا نجات داد.

وی افزود:یکی از راهبردهای فرهنگی ایران حمایت همه جانبه از مراسم اربعین حسینی است و شکوه هر چه بیشتر این حرکت جهانی انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به حضور میلیونی زائران ایرانی در زیارت اربعین عنوان کرد:علاوه این حضور میلیونی استقرار 3 میلیون موکب خدمات رسان از کشورمان در مسیر راهپیمایی اربعین گویای تعامل روز افزون دو دولت و ملت ایران و عراق است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی الگوی گفتمان مقاومت اسلامی را یکی دیگر از عوامل شکل‌گیری راهپیمائی اربعین برشمرد و ابراز کرد: حضور در صحنه و ابراز آمادگی برای مبارزه نشان می‌دهد مسلمانان فهمیده‌اند که ظرفیت و توانایی‌های بی‌نظیری وجود دارد که می‌تواند شرایط هر چقدر بد و مصیب بار هم که باشد تغییر دهند.

وی با اشاره آیات قرآن در این رابطه ادامه داد: در عصر جدید و بعداز انقلاب و بعد از 40 سال مقاومت و پیروزی‌های این محور ، بیانگر آن است که خداوند سرنوشت هر قومی را خود بخواهند تغییر می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی مهدی باوری و مهدی یاوری از دیگر عوامل شکل گیری راهپیمائی اربعین دانست و ادامه داد : اظهار اشتیاق و نیاز به ظهور آخرین منجی عالم بشریت نشانه این آموزه هست و نهضت انتظار پیوست فرهنگی مراسم اربعین حسینی است و همین طور تمدن جهانی حضرت مهدی یکی از اهداف برپایی مراسم اربعین است.

امام جمعه تبریز گفت: درک شیعیان در عصر جدید از انتظار فرج این نیست که کنار و نظاره گر باشد بلکه انتظار فرج با اصلاح جامعه پیوند خورده است.

آل‌هاشم با اشاره به ثمرات و برکات راهپیمائی اربعین گفت: عظمت، قدرت و اتحاد مسلمانان در این حرکت به رخ دنیا کشیده می‌شود که در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کرده است اما این مراسم هنوز به آن باور و ثمره کامل نرسیده است و با تدوام آن تا ظهور مهدی موعود نتیجه نهایی آن را شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت سیاسی و الهی است گفت: هر چند جریان‌هایی در تلاش هستند سیاست را از نهضت عاشورا بگیرند اما مهمترین آسیب این راهپیمایی سکولار معرفی کردن آن است.

وی سکولار را حذف محتوای انقلابی و جلوگیری از انتقال پیام عاشورا به دیگر نسل‌ها دانست و گفت: نقش نخبگان فکری و فرهنگی و علما برای مصون نگاه داشتن اربعین از هر گونه آسیب بسیار مهم و برجسته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه وحدت بخش بودن از ویژگی‌های منحصر به فرد پیاده روی اربعین حسینی است اظهار داشت: وقتی جسم‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند بیانگر آن است که اگر ملت‌های مسلمان باهم یکی شوند و فرق مختلف تشیع و تسنن در کنار هم باشند و نسبت به هم سوء ظن نداشته باشند عزت مسلمانان به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت والای راهپیمائی اربعین گفت: چه سعادت زیبایی دارند آنهایی با توجه به آموزه‌های سیاسی و الهی نهضت عاشورا  در کربلا و در زیارت قبور مطهر امام حسین و یاران با وفای آن حضرت هستند.

آل‌هاشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی که از سلسله مباحث خطبه‌های نماز جمعه هست گفت: نماینده‌ای که به مجلس می‌رود باید تزکیه نفس داشته باشد و مردم باید به افرادی چنین خصوصیتی ندارند باید رأی ندهند.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: از دیدگاه حضرت امام راحل رعایت عدالت از دیگر مشخصه‌های نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است و اگر وکلای ملت عادل نباشند نمی‌توانند از حقوق ملت و مملکت دفاع کنند.

حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین(ع) از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز بود که نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به محور بیانات معظم له بیان کرد: کوتاه نیامدن در برابر آمریکا یکی از محورهای سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز در میان پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین(ع) بود.

امام جمعه تبریز اشاره‌ای هم دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت و گفت: خلاصه این دیدار این است که پایان درست جنگ یمن تاثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت.

آل‌هاشم در حمله هفته گذشته به نفت‌کش ایران را نشانه‌ای دیگر از درماندگی استکبار دانست و تصریح کرد: در یک نگاه راهبردی این حمله قطعه‌ای از پازل حوادث نظامی و سیاسی تدارک دیده شده برای ایران و دیگر کشورها و گروه‌های مقاومت است که هدف آن افزایش تنش در منطقه است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به شاهکار اطلاعاتی فرزندان جوان و انقلابی در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقدام مبتکرانه فرزندان ملت ایران در دستگیری سر شبکه جنگ روانی دشمن و کانال تلگرامی آمد نیوز ستودنی بود و مردم آذربایجان این حرکت هوشمندانه را به ملت قهرمان کشورمان، رهبر معظم انقلاب و پاسداران گمنام سپاه تبریک و شادباش می‌گوید.

انتهای پیام/ح

نظر شما