شناسهٔ خبر: 36002439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان 

کرمان - ایرنا - دستگیری روح‌الله زم و همایش بزرگ اربعین از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمان است.

صاحب‌خبر -

جیرفت

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت جیرفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دستگیری روح‌الله زم بیانگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام امین کمالی افزود: سازمان‌های اطلاعاتی دنیا از این دستگیری روح الله زم شوکه شدند و این بیانگر قدرت اطلاعاتی کشور ایران است.
وی ادامه داد: سازمان اطلاعات سپاه نشان داد هرکس علیه نظام عمل کند، به سزای عملش می‌رسد.
وی قدرت نفوذ منطقه‌ای، قدرت دفاعی و انرژی (نفت و گاز) را از نقاط حیاتی کشور برشمرد و اظهار داشت: دشمن در صدد کم رنگ کردن و از بین بردن این نقاط قوت است تا ایران را از بین ببرد.
امام جمعه موقت جیرفت ادامه داد: اگر این قدرت‌های ایران از هم بپاشد سرنوشت بدتری از افغانستان و سوریه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ نیاز به یک خط داخلی در کشور دارد، بیان کرد: در بعضی مواقع دشمن موفق بوده و این نشان می‌دهد در داخل کشور یک شبکه معاند با آنها همراهی می کند.
حجت الاسلام کمالی اظهار داشت: منشا جنگ سخت و نرم، دشمن بیرونی است لذا فتنه می‌تواند از نوع سخت و نرم باشد و فتنه نرم اول حواشی را به جامعه منتقل می‌کند تا زمینه فتنه سخت فراهم شود.
امام جمعه موقت جیرفت بیان کرد: فتنه زیادی را از ابتدای انقلاب تاکنون داشته ایم لذا باید بیدار و هوشیار باشیم و در سال ۸۸ کمیته صیانت از آرا و اعلام زودهنگام پیروزی از جنس فتنه نرم بود. 
وی گفت: مبارزه با آمریکا و کفار سخن قرآن بوده لذا عده ای دنبال فتنه سازی علیه این اصل هستند.
حجت الاسلام کمالی به عوامل خانه نشین شدن امیرالمومنین (ع) اشاره و تصریح کرد: این، کار عناصر قدرت طلب، مکار و عناصر بی بصیرت است لذا همه هوشیار باشند تا این مساله دوباره تکرار نشود.
سیرجان

علیرغم همه تلاش های دشمن برای کمرنگ شدن پیاده روی اربعین این مراسم به خوبی و با امنیت کامل برگزار شد

امام جمعه موقت سیرجان در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: دشمن خیلی تلاش کرد با راههای مختلف مردم را از حضور در این مراسم بترساند اما غافل از اینکه ملت ها روی آرمان های دین و نظام ایستادند هرگز ترس از توطئه های کور و تبلیغات مسموم دشمنان ندارند.

حجت الاسلام حسین حیدری گفت: ایجاد بلوا و آشوب در عراق با هدف کم رنگ شدن راهپیمایی و پیاده روی اربعین بود که دشمن شکست خورد و امروز هم شیعیان جهان خود را به خیل عظیم عاشقان سید الشهدا رساندند و عظمت حضور مردم دشمن را همچون گذشته ناکام گذاشت.

وی سیاست های آمریکا را در منطقه ایجاد تنش و آشوب عنوان کرد و افزود: سیاستمداران کاخ سفید می خواهند حضور خود را در منطقه توجیه کنند برای همین یک روز در لبنان، روز دیگر در عراق زمینه سازی آشوب و تظاهرات و ناامنی می کنند و حالا هم ترکیه را برای تجاوز به خاک سوریه ترغیب کردند و هیچگاه هم فکر نمی کنند در این توطئه ظلم به مردم و کشتار آنان است، که ضرورت دارد مردم هم بصیرت کامل از توطئه های آنان داشته باشند.

خطیب جمعه سیرجان از مردم خواست در مراسم پیاده روی اربعین یا جاماندگان از اربعین که در شهرستانها و بخش ها برگزار می شود حضوری گسترده داشته باشند و در این مراسم باشکوه بر حفظ ارزشهای اسلامی تاکید شود و در موکب ها هم از اسراف جلوگیری شود.

حجت الاسلام حیدری، زیاده خواهی های اروپا را از خواسته های بی منطق در برابر ملت ایران عنوان کرد و گفت: اروپایی که علی رغم همه تعهداتی که برایش در برجام ایجاد شده و پایبند به این تعهدات هم نیست چطور از ایران اسلامی می خواهد در مورد برنامه های موشکی با اروپا مذاکره کند.

امام جمعه موقت سیرجان ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع) گفت: جهالت و عدم بصیرت در مقابل دشمنان فتنه انگیز است همانطور که یزید وقتی اهل البیت حضرت امام حسین (ع) را به شهر شام وارد کرد گفت: اینها خارجی هستند و حکومت ظلم معاویه وقتی فروریخت که مردم به حقیقت و بصیرت دست یافتند.

نظر شما