شناسهٔ خبر: 36002085 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

«افسر و جاسوس» پولانسکی، فیلم افتتاحیه جشنواره لهستانی

صاحب‌خبر -

فیلم «افسر و جاسوس» An Officer and a Spy اثر رومن پولانسکی در جشنواره ای سینمایی در کشور کارگردانش به عنوان فیلم افتتاحیه روی پرده می رود.

به گزارش بانی فیلم به نقل از هالیوود ریپورتر، «افسر و جاسوس» ساخته رومن پولانسکی در بیست و هفتمین جشنواره فیلمبرداری EnergaCamerimage که در تاریخ ۹ نوامبر(۱۸ آبان) در تورون، شهر قرون وسطایی لهستان آغاز خواهد شد، به عنوان فیلم افتتاحیه انتخاب شد. پولانسکی و مدیر فیلمبرداری فیلمش پاول ادلمن که در «پیانیست» هم با او همکاری داشت، قرار است در این رویداد سینمایی حضور پیدا کنند.

این درام تاریخی و تریلر که بر اساس رمانی از رابرت هریس ساخته شده است، اخیراً در جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر نقره و جایزه فیپرشی را دریافت کرد. یک افسر و یک جاسوس داستان آلفرد دریفوس ، یک افسر فرانسوی را روایت می کند که به اشتباه به جرم خیانت محاکمه و به حبس ابد محکوم می شود.

این فیلم که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده، قرار است از ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان امسال) در فرانسه اکران عمومی شود. ژان دوژاردن، لویی گارل، امانوئل سنیه، متیو آمالریک، ملویل پوپو، الیویه گورمه، گرگوری گادبوا و … در این فیلم بازی داشته اند.

پولانسکی در فرانسه به دنیا آمده، اما دارای تابعیت لهستان هم هست.

اشتراک گذاری در:

نظر شما