شناسهٔ خبر: 36002053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امریکا، نگهبان نفت عربستان می شود

مقامات سعودی و دولت امریکا همکاری هایشان برای حفاظت از تاسیسات نفتی عربستان را افزایش داده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آمریکا و عربستان انطباق سامانه‌های دفاع هوایی عربستان را با سامانه‌های آمریکایی با آزمایش تکنولوژی‌های جدید ضد پهپاد بررسی می‌کنند.
 
شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد، آمریکا در صدد استقرار ۲۰۰۰ سرباز مازاد به همراه اسکادرانی از جنگنده‌ها و سامانه‌های جدید ضد موشکی و تسلیحات دیگر در عربستان به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش آمادگی این کشور در مقابله با هرگونه اقدام خصمانه احتمالی است.

بلومبرگ گزارش داد، افزایش حضور نظامی آمریکا در شرایطی است که عربستان در حال بررسی خرید سامانه‌های جدید برای رصد و پارازیت انداختن روی پهپادها، موشک‌ها و انهدام آن‌ها قبل از رسیدن به تاسیسات نفتی‌اش است.

در عین حال آمریکا تلاش می‌کند عربستان را به ارتباط دادن سامانه‌های دفاع هوایی عربستان به سامانه‌های بسیار پیچیده آمریکایی در منطقه و انطباق و هماهنگ ساختن آن‌ها متقاعد کند به طوریکه به گفته مقامات آمریکایی این امر می‌تواند به عربستانی‌ها درباره هر حمله یا تجاوزی هشدار دهد.

یک مسؤول آمریکایی اظهار کرد، آمریکا به ایجاد شراکت استراتژیک و مهم با عربستان ادامه می‌دهد.

حملات پهپاد‌ها به تاسیسات نفت عربستان در ۱۴ سپتامبر منجر به کاهش ۵.۷ میلیون بشکل نفت در روز معادل شش درصد تولید نفت جهانی شد.

براساس پیشنهاد آمریکا که در حال حاضر بررسی می‌شود بین سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا و عربستان تبادل اطلاعات فوری انجام خواهد گرفت به طوریکه سهولت رصد هر گونه حمله و رهگیری آن را به نحو احسن تضمین کند.
 
پیش از این نیز سعودی ها مشتری پروپا قرص تسلیحات امریکایی بودند و انواع و اقسام تجهیزات نظامی را خریداری کرده اند اما همچنان در برابر پهپادهای یمنی عاجزند.

نظر شما