شناسهٔ خبر: 36001913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نقض توافق آتش‌بس در شمال سوریه؛ ترکیه «راس العین» را بمباران کرد

به رغم موافقت آنکارا برای پایان دادن به حملاتش علیه کُردها در شمال سوریه، ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح سوریِ همپیمان آن اطراف شهر راس العین را هدف حملات قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ساعاتی بعد از اعلام توافق آنکارا و واشنگتن بر سر آتش‌بس موقت 5 روزه در شمال سوریه، منابع محلی اعلام کردند که ارتش ترکیه و شورشیان همپیمان آن دست به حملاتی در حومه شهر مرزی راس العین صورت دادند.

منابع محلی تصریح کردند، صبح جمعه از حومه راس العین در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه، صدای شلیک توپخانه و گلوله‌باران شنیده می‌شد.

در همین راستا، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- نیز اعلام کرد، حمله راکتی نیروهای ترکیه و شورشیان هم‌پیمانش علیه شهر راس العین (سری کانییه) در نوار مرزی را رصد کرده است. این به رغم توافق آمریکا و ترکیه درباره توقف درگیری و عملیات نظامی در کل منطقه شرق فرات بوده است.

«رامی عبدالرحمان» مدیر مرکز، صبح امروز به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، گزارش‌هایی از شلیک پراکنده توپخانه و شنیده شدن صدای شلیک گلوله در راس العین دریافت شده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین از شنیده شدن صدای شلیک توپخانه از آن‌سوی مرز در خاک ترکیه خبر داده است.

رامی عبدالرحمن در عین حال افزود، در دیگر مناطق مرزی شمال سوریه آرامش نسبی و محتاطانه برقرار است و هنوز نشانه‌هایی از وقوع درگیری و یا شلیک گلوله مشاهده نشده است.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، شب گذشته اعلام کرد که با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بر سر آتش‌بس 120 ساعته در شمال شرقی سوریه توافق شده است.

طبق اعلام پنس، عملیات نظامی ترکیه به مدت 5 روز متوقف می‌شود تا شبه‌نظامیان کرد از «خط تعیین‌شده» یعنی 32 کیلومتری مرز عقب‌نشینی کنند و پس از آن، عملیات پایان خواهد یافت.

بسیاری از تحلیلگران و قانونگذاران در آمریکا توافق واشنگتن و آنکارا برای آتش‌بس در شمال سوریه را «بُردی برای آنکارا» قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما