شناسهٔ خبر: 36001823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

افتتاح اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار خرم‌آباد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

فاطمه زهرا توکلی با اشاره به جایگاه ویژه کودکان کار اظهار کرد: ۴ گروه از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مثل کودکان، زنان، سالمندان و معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که بحث کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و مادران کودکان کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف کودکی که باید ایام کودکی خود را در دنیای بازی، نشاط و تفریح بگذراند، سر از کارگاه‌ها و خیابان‌ها در می‌آورد و معضلاتی گریبان کودکان و خانواده‌های آنها را می‌گیرد که به عنوان یک پدیده و یک آسیب اجتماعی باید از این معضلات نام برد.

این مسئول با اشاره به ساماندهی کوکان کار افزود: سازمان بهزیستی تنها متولی کودکان کار و خیابانی نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران ۱۱ دستگاه مسئول ساماندهی این کودکان هستند.

توکلی تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته سه مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان راه‌اندازی شده است و در یک غربال در سطح استان ۵۳۲ کودک کار شناسایی شدند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی در مراکز حمایتی و آموزشی گفت: دو هدف عمده در این مراکز شامل حمایت و آموزش کودکان بوده که در قسمت آموزش اقدامات بسیار خوبی انجام شده و حجم آموزش‌های ارائه شده قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حمایتی هم از آنجا که توانمندسازی چند بعدی بوده،  سعی شده که از دستگاه‌های دیگر کمک گرفته شود و تفاهم نامه‌هایی هم در این راستا امضاء شده است.

توکلی ادامه داد: در بحث درمان کودکان کار از خدمات بسیج پزشکی برای غربالگری سلامت استفاده شده واز بیمارستان‌های خصوصی برای درمان رایگان این کودکان نیز بهره برده‌ایم.

این مسئول خاطر نشان کرد: بحث توانمندسازی خانواده در اولویت قرار دارد و تا کنون حدود ۵۰ مادر در این راستا توانسته‌اند از دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند شوند.

توکلی افزود: این مرکز اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار است و امیدواریم راهی برای پیشرفت و اشتغال در این زمینه باشد./ ایسنا

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما