شناسهٔ خبر: 36001610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در شلمچه:

٢۴موکب خدمات رسانی به زائران در بازگشت به شلمچه را انجام می دهند

شلمچه- مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغدیه ستاد اربعین در شلمچه گفت: ٢۴ موکب تازه نفس کار خدمات رسانی به زائران را در مسیر بازگشت انجام می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مکی یازع پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با سه موج برگشت از زائران مواجهیم، افزود: ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زائر در شلمچه و ۱۰۰ هزار نفر هم در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در مسیر بازگشت زائران فراهم شده و این سوای از ظرفیت مساجد، حسینیه ها در آبادان و خرمشهر و اردوگاه های میثاق و شهیده فرهانیان در آبادان است.

وی اظهار کرد: با سازماندهی انجام شده این مواکب کار توزیع مواد غذایی، آب معدنی و سایر مواد خوراکی را در میان زائران بازگشته از عراق به انجام می رسانند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغدیه ستاد اربعین در شلمچه با تاکید بر اینکه در شلمچه مشکل آب اعم از شست و شو و آشامیدنی وجود ندارد، تصریح کرد: ۳۰ تن برنج را جهت کمک به پخت غذا برای زائران در میان مواکب توزیع کردیم ضمن اینکه ۲۵ تن بستنی، ۱۰ تن هندوانه و میان وعده (کیک و آبمیوه) نیز در میان زائران توزیع می شود، ۸ ایستگاه آب صلواتی در شلمچه نیز برپا کرده ایم.

یازع یادآور شد: به دلیل گرمای هوا روزانه ۱۰ ماشین آب معدنی در منطقه شلمچه برای استفاده زائران توزیع می شود.

وی گفت: طبق قرار میان ستاد عتبات و بنیاد مستضعفان، این سازمان یک میلیون بطری آب معدنی را برای ما جهت توزیع در میان زائران در مسیر بازگشت تامین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ی خادمان در مرز تا هر زمانی که نیاز است، پای کارند، افزود: خدمات رسانی مواکب به زائران تا پایان صفر ادامه دارد اما ۲ موکب تا پس از صفر و تا بازگشت کامل زائران خارجی همچنان خدمات رسانی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت اصلی را مردم ایجاد می کند، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده به طور روزانه ۵۰۰ قالب یخ به بخش عراقی شلمچه ارسال می کنیم تا زائران در آن قسمت نیز آب سرد بنوشند.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش سطح خدمات رسانی به زائران در مسیر بازگشت ۵ موکب نیز در بخش عراقی شلمچه برپا کرده ایم.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغدیه ستاد اربعین در شلمچه یادآور شد: ۶ موکب نیز در آبادان و خرمشهر زیر نظر عتبات عالیات در زمینه  پخت غذا در این دو شهر اقدام و سپس غذاهای پخته شده را به مرز شلمچه جهت توزیع در مواکب منتقل می کنند.

یازع گفت: در صورت درخواست کمک در بحث غذا و آب برای توزیع در بخش عراقی شلمچه کمک های انجام می شود.

نظر شما