شناسهٔ خبر: 36001549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دبیر کابینه ژاپن:

ژاپن به هیچگونه ائتلاف آمریکایی نمی‌پیوندد

دبیر کابینه ژاپن اعلام کرد: به هیچگونه ائتلاف آمریکایی برای حفاظت از کشتی‌های تجاری در آبراه‌های خاورمیانه ملحق نمی‌شویم اما به جای آن، نیروی جداگانه شامل کشتی‌ها و هواپیماها برای حفاظت از کشتی‌های ژاپنی اعزام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد: ما به ایالات متحده آمریکا ملحق نمی‌شویم، بلکه همکاری نزدیکی با آن‌ها خواهیم داشت. تجهیزات "نیروی دفاع از خود" (ارتش ژاپن) امنیت کشتی‌های مرتبط با ژاپن را تضمین خواهند کرد.

ژاپن به‌رغم اینکه متحد آسیایی نزدیک ایالات متحده به شمار می‌رود، مخالف پیوستن نیروهایش با واشنگتن در خاورمیانه است چرا که روابط دیپلماتیک و اقتصادی نزدیکی با کشورهای منطقه از جمله ایران دارد. توکیو پیشنهاد میانجیگری با هدف کاهش تنش‌ها در این منطقه را هم مطرح کرده است.

به گفته سخنگوی دولت ژاپن، ادوات نظامی ژاپن که به خاورمیانه اعزام خواهند شد، احتمالا شامل کشتی‌های جنگی و هواپیمایی که در دریای عمان، دریای عرب و دیگر آب‌های این منطقه گشت‌زنی کنند، می‌شود. به گفته او، ژاپن هنوز تصمیمی درباره زمان اعزام اتخاذ نکرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما