شناسهٔ خبر: 36001287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارآفرینان به‌صورت جدی حمایت شوند/تاکید بر تلاش دولت برای افزایش ارزش پول کشور

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه باید، هم در عرصه تولید و هم مرغوبیت کالا، تلاش مضاعف صورت گیرد، گفت: باید از کارآفرینان، به‌صورت جدی حمایت کرد و تقویت کمی_کیفی و عرضه کالاهای گیلانی و ایرانی که در کشور اول هستند را در دستور کار قرار داده شود.

صاحب‌خبر -

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به هفته تربیت‌بدنی اظهار کرد: ما تنها ورزش را فوتبال و والیبال نمی‌دانیم بلکه سایر رشته‌های ورزشی ازجمله ورزش‌های محلی را موردتوجه قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ورزش در راستای حفظ سلامتی گفت: ورزش در دو عرصه سلامتی و پهلوانی - قهرمانی حائز اهمیت است که متأسفانه به ورزش برای سلامتی کمتر توجه می‌شود.

خطیب جمعه رشت اربعین حسینی را بزرگ‌ترین حادثه تاریخ بشری دانست و بیان کرد: در اربعین امسال تنها از ایران بیش از سه میلیون زائر کنار قهرمان توحید بشریت قرارگرفته و در دریای عظمت حسین بن علی (ع) سیراب گشتند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه حسین (ع) تنها اسلام را زنده نکرده، بلکه انسانیت را نیز زنده کرده است، افزود: اسلام که مکتب رهایی‌بخش و حیات‌بخش انسانی است، زنده ماندنش نیز در سایه همین حماسه حسینی است.

وی با اشاره به خواص و ویژگی‌های ارزشمند اربعین تصریح کرد: نسخه نهایی و سلامت انسان در سایه عاشورا و اربعین است و تمدن اسلامی نیز در صورتی توسعه می‌یابد که این همایش جهانی حسینی (ع) توسعه‌یافته تا همه ملت‌ها با نهضت انسان‌ساز حسینی (ع) آشنا شوند.

فلاحتی اربعین حسینی (ع) را برای اهل فهم و اهل انسانیت کلاس درس دانست و گفت: اربعین و عاشورای حسینی (ع) به بشریت می‌فهماند که تنها راه ساختن تمدن عظیم انسانی و اسلامی، پیوند و گره خوردن با حسین (ع) و اهالی حسین (ع) است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه همایش جهانی اربعین، اعلام همبستگی حسینی (ع) با ملت‌های مستضعف و زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود (عج) است، خاطرنشان کرد: ۲۷ مهرماه در سال فتنه ۸۸ که کاروان گمراهان، ظالمان و قدرت‌های سلطه، علیه ایران اسلامی گام برداشتند؛ جوانان این مرزوبوم حماسه بی‌نظیر دیگری را رقم‌زده و توانستند سوخت ۲۰ درصدی اورانیوم را در تاریخ ثبت و عزتی مثال‌زدنی را متوجه ایران اسلامی‌کنند.

خطیب جمعه رشت با اظهار تأسف از فریب و نیرنگ آمریکا برای کاهش غنای هسته‌ای به ۳/۸ افزود: امیدواریم با تلاش جهاد گونه باهمت مسؤولین، رسیدن و افزایش غنای هسته‌ای دوباره رقم خورده و نقشه دشمنان، نقش بر آب شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به کالای ایرانی توسط مسؤولین و متولیان مربوطه خاطرنشان کرد: باید، هم در عرصه تولید و هم مرغوبیت کالا، تلاش مضاعف صورت گیرد تا دوباره قدرت‌های عظیم جهانی خود که بخشی از آن را ازدست‌داده بودیم، پس بگیریم.

فلاحتی با بیان اینکه در روزهای اخیر از چهار کارخانه شهرک صنعتی رشت بازدید کرده‌ام، گفت: دو کارخانه با شرایط خوب تولیدی مشغول به کار بوده و دو کارخانه دیگر اگرچه تولید صورت نگرفته اما با مشکلاتی نظیر نقدینگی و سودهای کلان بانکی دست‌وپنجه نرم می‌کردند که ضروری است مسؤولین مربوطه رفع مشکلاتی ازاین‌دست را در دستور کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: باید از کارآفرینان، به‌صورت جدی حمایت کرد و تقویت کمی_کیفی و عرضه کالاهای گیلانی و ایرانی که در کشور اول هستند را در دستور کار قرار داده و شرایط لازم برای عرضه کالاهای ایرانی به سایر کشورها را فراهم کرد.

امام‌جمعه رشت با اظهار تأسف از کاهش ارزش پول ایران و بررسی سیاست‌های برخی از کشورهای همسایه ایران در راستای افزایش ارزش پول آن کشورها افزود: دولتمردان در این روابط و آمدوشدها، موضوع افزایش ارزش پول ملی را دنبال کنند و آن را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه رشت با ابراز تعجب از برخی از افرادی که هنوز چشم امید به اروپاییان دارند، گفت: اروپاییان همواره در حال سم‌پاشی بوده و هنوز هم در حال دشمنی هستند و جای تعجب است که برخی از دولتمردان هنوز فکر می‌کنند که می‌توان به اروپاییان اعتماد کرد.

فلاحتی با اشاره به نیاز چین به نفت ایران بیان کرد: نباید به اروپائیان اعتماد کرد چراکه همین اروپایی‌ها بودند که می‌خواستند رئیس‌جمهور کشورمان رو به روی ترامپ بنشیند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه اگرچه ما دست به‌سوی استادان دنیا دراز کرده‌ایم اما دست گدایی به‌سوی آن‌ها دراز نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما به‌جز رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا از علم استادان دنیا بهره خواهیم برد اما هرگز دست گدایی سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم.

فلاحتی با ابراز خرسندی از روند بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تصریح کرد: این بیمارستان در شرایط بسیار خوب بوده که اگر به مرحله بهره‌برداری برسد علاوه بر این‌که می‌تواند خدماتی را به مردم رشت و استان گیلان دهد، مردم استان‌های همسایه گیلان را نیز می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه راه‌اندازی این بیمارستان بیش از دو هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در بر خواهد داشت، گفت: در بازدید از این بیمارستان تأکیدات لازم جهت تسریع و تسهیل مشکلات پیش روی این بیمارستان صورت گرفت و امیدواریم که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد بازگشایی این بیمارستان مهم در استان گیلان باشیم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به عملیات مهم و بزرگ سپاه پاسداران در دستگیری یکدست نشانده دشمن علیه ملت ایران اسلامی افزود: توصیه می‌کنم که این ملت را بشناسند چراکه این ملت جوانانی اصیل داشته که اگر بیچاره‌هایی ازاین‌دست، برای سرویس‌های اطلاعاتی دشمن کار کنند، قطعاً در دام جوانان اصیل ملت ایران خواهند افتاد.

وی با اشاره به اهمیت موعظه در نظام تربیتی اسلام بیان کرد: موعظه کنندگان خود باید به ویژگی‌ها و نکات موعظه آراسته بوده و با خلوص نیت فرد موردنظر ازجمله فرزندان را مورد موعظه قرار دهند. 

وی با بیان اینکه در موعظه باید شرایط موعظه شونده و موعظه کننده در نظر گرفته شود، افزود: موعظه برای افراد سیاسی در عالم سیاست متفاوت است چراکه شیوه موعظه با افراد متفاوت، گوناگون است. 

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه موعظه نباید طولانی و خسته‌کننده باشد، گفت: موعظه باید سری و پنهانی باشد، زیرا موعظه درملأعام موجب تحقیر فرد موعظه شونده شده و اثر مثبت نخواهد داشت. 

خطیب جمعه رشت با تأکید براثر موعظه به‌صورت پنهان و سری تصریح کرد: این قوانین در صورت موعظه فردی است اگرنه؛ واعظان که مواعظ عمومی را در اجتماعات بزرگ بیان می‌کنند در راستای تحقیر فردی نیست بلکه تذکری برای خطاکاران در جهت منع انجام آن است.

انتهای پیام/84008

نظر شما