شناسهٔ خبر: 36001117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخاب الیگودرز به عنوان دومین شهر پایلوت صدور نسخه الکترونیکی در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: الیگودرز به عنوان دومین شهر پایلوت نسخه الکترونیکی در استان انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

شاهدخت فتحی بیرانوند روز جمعه در نشست هم اندیشی و رفع مشکلات حوزه بیمه سلامت که بمناسبت هفته بیمه سلامت در شهرستان الیگودرز برگزار شد، بیان کرد: هم اکنون در ۳ شهرستان ازنا، الیگودرز و الشتر نسخه الکترونیکی عملیاتی شده است.
وی صدور نسخه نویسی الکترونیک را تحول عظیمی در حوزه سلامت دانست و افزود: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی سبب می شود تا حجم اشتباهات نسخه‌ خوانی در داروخانه‌ ها کاهش یابد که این امر اثرات مطلوبی در ایجاد رضایت مندی در جامعه هدف خواهد داشت.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه در صورت مهیا شدن زیر ساخت ها تمام شهرهای استان تحت پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیک در خواهندآمد، یادآورشد: اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیک در سایه مشارکت و همکاری همه جانبه بیمه شدگان، مراکز تشخیصی - درمانی و سایر سازمان های ذیربط از جمله سازمان نظام پزشکی محقق خواهد شد.
فتحی بیرانوند ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که عملیاتی شده رسیدگی الکترونیکی اسناد و مدارک مربوط به بیماران بستری است، به این صورت که اسناد پزشکی از طریق مراکز درمانی به سامانه پرونده الکترونیکی سلامت " سپاس"  ارسال و از آن طریق به سامانه بیمه سلامت فرستاده می شود که با این اقدام ضمن صرفه جویی در مصرف کاغذ، از تحلیل وقت و توان نیروی انسانی نیز جلوگیری بعمل آمده و موجب می شود تا اسناد بیماران، عیناً رویت و بررسی گردد.
وی اضافه کرد: با پیگیری های بعمل آمده و جذب ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار در ۶ ماهه اول سال ۹۸ توانسته ایم بخش اعظمی از مطالبات بیمارستانها، پزشکان و سایر موسسات تشخیصی - درمانی طرف قرار داد را در سال ۹۷ و مطالبات سال ۹۸ را تا تیرماه سالجاری پرداخت نمائیم که در شهرستان الیگودرز سهم پرداختی در سال ۹۷ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در سطوح ۱ و ۲ بوده است.
وی با اشاره به جمعیت ۱۳۷ هزار نفری در شهرستان الیگودرز اظهار داشت: از این تعداد جمعیت حدود ۷۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی افزود: حدود ۸۵ درصد از افراد بیمه شده حق بیمه ای بابت دریافت دفترچه بیمه پرداخت نمی نمایندکه امیدواریم با اجرای برنامه پوشش بیمه اجباری که در بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم به اجرای آن در چهار چوب ارزیابی آزمون وسع اشاره شده است افراد با دهک های پایین درآمدی جهت دریافت دفترچه رایگان و افراد با دهک های درآمدی بالا و توانمند در پرداخت حق بیمه جهت مشارکت پنجاه تا صد در صدی در پرداخت حق بیمه که مصداق واقعی عدالت در سلامت (دسترسی بر اساس نیاز و پرداخت بر اساس توان) است شناسایی گردند. 
فتحی بیرانوند گفت: در راستای کمک به زندانیان و خانواده آنها در طی دوران حبس با سازمان زندانها تفاهم نامه ای امضاء شده است که در صورت صدور معرفی نامه از طرف زندان، ضمن صدور شناسه یکتا از طرف اداره کل بیمه سلامت ،زندانی می تواند از خدمات بیمه ای در بیمارستان های دولتی دانشگاهی برخوردار گردد.

نظر شما