شناسهٔ خبر: 35999955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح راهبردی شناسایی مناطق مستعد معدنی دلگان در حال اجراست

فرماندار دلگان گفت: طرح راهبردی شناسایی مناطق مستعد معدنی دلگان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

مجتبی شجاعی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در دلگان اظهار کرد: بنا به اعلام سازمان صمت استان و پیگیریهای استانداری سیستان و بلوچستان، پهنه اکتشافی دلگان به وسعت ۱۶۴۰ کیلومتر مربع به منظور شناسایی مناطق مستعد در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از شرکتهای اصلی زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وابسته به وزارت صمت، قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدام از ان‌جهت اهمیت و دارای راهبرد موثر است که بعد از اتمام مطالعات فوق و شناسایی مناطق مستعد، به منظور سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و الحمدلله ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، پیش بینی میگردد تا شهریور سال ۹۹ به اتمام برسد.

شجاعی گفت: دولت آمادگی تامین اعتبار از محل کمکهای فنی اعتباری با عاملیت بانک توسعه تعاون و صادرات را برای طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در شهرستان دارد که سرمایه گذاران میتوانند از این فرصت خوب استفاده کنند.

وی گفت: رونق و ایجاد فضای کسب و کار و تولید در شهرستان یقینا حلال بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهد بود.

شجاعی ادامه داد: مطالعات توسعه ناحیه صنعتی و افزایش مساحت ۱۵۰۰۰۰ مترمربع آن در کنار توسعه زیرساختهای لازم از اولویت های شرکت شهرکهای صنعتی استان در دلگان است و دولت این‌آمادگی را دارد تا در ناحیه صنعنی دلگان با بهترین شرایط و مشوق ها، نسبت به واگذاری زمین و اعطای تسهیلات و حتی اجرای طرحهای مشارکتی در بخش صنعت همکاری لازم را داشته باشد و به نوعی با تشکیل پنجره واحد در دلگان به توصیه استاندار ، پیگیر امور سرمایه گذاران باشد.

انتهای پیام/3139

نظر شما