شناسهٔ خبر: 35999902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

فرمانده ناجا: آمار بازگشت زائران به کشور پنج برابر رقم خروج است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: آمار ثبت شده ورود زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور درحال حاضر پنج برابر رقم خروج ثبت شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ناجا: آمار بازگشت زائران به کشور پنج برابر رقم خروج است

سرتیپ حسین اشتری روز جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به پیش‌بینی‌ افزایش تعداد زائرین اربعین گذرگاه‌های ورودی و خروجی را افزایش دادیم و برای برقراری نظم و امنیت در مرزهای چهارگانه کشور با عراق ، از بیشترین تعداد نیروهای خود استفاده کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در مرز چذابه تردد سنگین ولی روان است، در عین حال آمار  ورود زائران نسبت به خروج آنها  بسیار متفاوت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امسال  تردد حدود ۵۷۰ هزار زائر از مرز چذابه ثبت شده که ۳۵۰ هزار نفر خروج و ۲۲۰ هزار نفر ورود از این پایانه مرزی  ثبت شده اند.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای امنیتی در کنار دستگاه های مربوطه تلاش خود را براری ارائه خدمت هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی دارند اما در برخی مواقع تاخیرهایی نیز در ایران و عراق وجود داشت که سعی کردیم این موارد را نیز به سرعت برطرف کنیم.

سرتیپ اشتری گفت: با توجه به استقبال گسترده زائران امسال شاهد افزایش ۵۶ درصدی تردد زوار در پایانه مرزی چذابه بودیم.

وی اظهار داشت : انتظار می رود زائران زیارت خود را انجام داده و به سرعت به کشور بازگردند تا به ترافیک سنگین مسیرها و پایانه ها برخورد نکنند.

سرتیپ حسین اشتری روز جمعه از پایانه مرزی چذابه و روند خدمت رسانی نیروهای ناجا به زائرین اربعین حسینی بازدید کرد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ، ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما