شناسهٔ خبر: 35999350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معترضان کاتالونیا امروز تظاهرات برگزار می‌کنند

71415

در حالی که دور جدید از اعتراض‌ها در منطقه کاتالونیای اسپانیا به روز چهارم کشیده است، معترضان در کاتالونیا می‌خواهند امروز جمعه تظاهرات بزرگی برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کیم تورا، رئیس دولت محلی اعلام کرد، باید ظرف دو سال یک همه‌پرسی دوباره برگزار شود.

به دنبال حکم سنگین زندان برای ۹ نفر از رهبران جدایی‌طلبان کاتالونیا، هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند. معترضا در مواردی با پلیس ضدشورش درگیر شدند. دست کم ۹۶ نفر در این درگیری‌ها زخمی شدند.

رهبران جنبش استقلال کاتالونیا بین ۹ تا ۱۳ سال زندان گرفته‌اند. آنها یک همه‌پرسی برگزار کردند که دولت مرکزی اسپانیا آن را "غیرقانونی" می‌دانست.

چهارشنبه شب و با گسترش اعتراضات در کاتالونیا، برخی معترضان در شهرهای بارسلونا، لییدا، تاراگونا و خیرونا بازداشت شدند.

معترضان برای سازماندهی تجمع‌هایشان از یک اپ با نام "سونامی دموکراتیک" استفاده می‌کنند.

مقام‌های اسپانیایی می‌گویند در حال تحقیق برای شناسایی عوامل ایجاد "اختلال" هستند. دولت محلی کاتالونیا مسؤولیت خشونت‌ها را متوجه "عوامل نفوذی" دانسته اما سخنگوی دولت اسپانیا یک گروه کاتالان را مقصر معرفی کرده است.

در جریان اعتراضات اخیر در مقابل نیروهای پلیس مستقر در مرکز بارسلونا سنگرهایی بر پا شده و به سوی ماموران مواد آتش‌زا پرتاب کرده‌اند.

پلیس اسپانیا تصاویری منتشر کرده که نشان می‌دهد معترضان با وسایل آتش‌بازی یک هلیکوپتر پلیس را نشانه می‌گیرند.

شهر بارسلون یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی اسپانیا و اروپاست و از این منظر وجود آرامش و جلوگیری از ناآرامی در آن برای دولت مرکزی اسپانیا اهمیت دارد.

ناآرامی‌ها در شرایطی در اسپانیا کماکان ادامه می‌یابند که دومین انتخابات سراسری این کشور قرار است ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما