شناسهٔ خبر: 35998885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

دولت و مجلس ارزش افزوده املاک بلااستفاده آموزش و پرورش را بالا ببرند

فارس

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر بتوانیم فضاهای بلااستفاده متعلق به آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کرده و ارزش افزوده آنرا بالا ببریم راهگشای کمبود اعتبارات این وزارتخانه بوده و مطالبات معلمان پرداخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده»،سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در تمامی استان‌ها، شهرستان‌ها و همه مناطق آموزش و پرورش کشور فضاهای مازاد بلااستفاده زیاد داریم که حتی برخی از آنها مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است که هیچ وقت هم به کار این وزارتخانه نیامده است.

وی افزود: وقتی یک زمین و یا ملک با کاربری آموزشی در انتهای کوچک بن‌بستی قرار دارد که متراژ کم آن امکان استفاده برای مدارس را نمی‌دهد و یا نمی‌توان اقدام دیگری در آنجا انجام داد باید تلاش کنیم تا آنجا را از وضعیت راکد خارج کنیم اما چون این محل یا محل‌ها در تملک آموزش و پرورش است مسؤولین جرأت اقدام در این باره را نداشته و یا اینکه موانع قانونی زیاد آن اجازه این کار را به آنها نداده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: برخی املاک و فضاها که شاید در برخی مدارس وجود داشته باشد و ممکن است در کنار یک مجتمع تجاری و یا گوشه و کنجی قرار داشته باشد بتواند با تعیین تکلیف لازم ارزش افزوده زیادی را ایجاد کند و باید تلاش کنیم در همین راستا موانع آموزش و پرورش را مرتفع کنیم.

میرزاده گفت: اگر بتوانیم فضاهای بلااستفاده با کاربری آموزشی که متعلق به وزارت آموزش و پرورش است را تعیین تکلیف کنیم قطعاً به نفع این وزارتخانه بوده، می‌تواند منابع درآمدی خوبی داشته باشد که بتواند راهگشای وضعیت فعلی این وزارتخانه باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از فضای مازاد در آموزش و پرورش که بتوانیم با تغییر کاربری یا اجازه یا فروش آنها و همچنین استخراج نیازمندی‌های وزارت آموزش و پرورش و اجرای سریع این اقدامات می‌تواند منجر به رفع مشکلات مالی این وزارتخانه شود. این در حالی است که هم معلمان مطالباتی را از سال‌های گذشته دارند و هم آموزش و پرورش درگیر مشکلات مالی فراوانی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم قوانین لازم را تغییر دهیم، می‌توانیم با تغییر برخی کاربری‌ها از فضاهای استاندارد برخی از مدارس استفاده بهینه کنیم.

میرزاده گفت: نسل فعلی به دلیل برخی مشکلات وزارت آموزش و پرورش در برخی مدارسی که بسیار فرسوده هستند تحصیل می‌کنند این در حالی است که قوانین، شرایط لازم را برای تغییر کاربری‌های مدارس نمی‌دهد و شاید برخی افراد هم در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

وی گفت: قدمت برخی مدارس مربوط به ۵۰ تا ۶۰ سال پیش است و عملاً ساختمانی مخروبه محسوب می‌شود لذا باید برای رفع خطر این ساختمان و همچنین ایجاد ارزش افزوده لازم با فروش بخشی از آن ساختمان و یا اجاره دادن آن ساختمان را تبدیل به احسنت کرده و عملاً از وضعیت فعلی رهایی پیدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: املاک آموزش و پرورش شامل زمین، ساختمان مخروبه، کتابخانه قدیمی، خانه معلم و هر جایی که مازاد بوده و بلااستفاده است را شامل می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما