شناسهٔ خبر: 35998544 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دریافت حق فنی و نسخه‌پیچی ممنوعیت دارد؟

برخی از مخاطبین ایسنا طی تماس با این خبرگزاری از وجود حق فنی و نسخه پیچی در صورت حساب نسخه داروهای خود گفتند و اینکه آیا این مهم قانونی است یا خیر؟ لذا ایسنا برای شفاف سازی این موضوع را از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیگیری کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|علی اسدی‌پور در خصوص این موضوع گفت: دریافت حق فنی و نسخه‌پیچی داروخانه ها قانونی است که در این راستا قانون برای یک قلم دارو حدود یک هزار و 500 تومان، دو قلم دارو حدود 3 هزار تومان و سه قلم به بالا 4 هزار و 500 تومان نرخ حق فنی و نسخه‌پیچی تعیین کرده است.

 

وی در ادامه در زمینه اینکه آیا داروی خاصی در استان کمبود داریم؟ اظهار کرد: خوشبختانه در استان کرمان مشکل خاصی در زمینه دارو نداریم و همواره بحث عرضه و تقاضا در حوزه دارویی مورد رصد قرار می گرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز امیدواری از اینکه مردم همواره سلامت باشند، عنوان کرد: اگر کمبودی در داروی خاصی نیز در استان وجود داشته باشد قطعا به‌صورت موقتی خواهد بود و شهروندان می‌توانند به داروخانه‌های شبانه‌روزی یا هلال احمر یا داروخانه دانشکده علوم پزشکی مراجعه کنند، و داروی مورد نیاز خود دریافت کنند.

 

وی ادامه داد: مردم نیز می‌توانند به شماره 10003412105620 پیام ارسال کنند تا ما مشکل آنها را برطرف کنیم همچنین اگر شهروندان شکایتی دارند نیز می‌توانند به همین شماره پیام ارسال کنند ما آن را بررسی و نتیجه را به آنها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

اسدی‌پور در خصوص اینکه آیا تخلفی در زمینه دارو در استان داشته‌ایم و آیا مافیای دارو در استان داریم؟ گفت: تخلفات موردی و جزئی در این حوزه داشته‌ایم اما گسترده نبوده ضمن آنکه به هیچ عنوان مافیای دارویی در استان نداریم.

 

منبع: ایسنا

نظر شما