شناسهٔ خبر: 35998080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشاورزان بر اساس توصیه‌های هواشناسی کشت خود را انجام دهند

دبیر هواشناسی کشاورزی لرستان توصیه‌هایی به کشاورزان لرستانی داشت و ضمن درخواست جهت توجه به این مسائل، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در ماه‌های آبان و آذر امسال شاهد بارش‌های خوبی در سراسر استان هستیم.

صاحب‌خبر -

جهان‌بخش مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: هواشناسی کشاورزی علمی تازه در ایران بوده و از سال 93 مراکز این علم در کشور ایجادشده است.

وی بابیان اینکه کشورهایی که جز قدرت‌های دنیا هستند بیش از 60 سال است که از علم هواشناسی کشاورزی استفاده می‌کنند، افزود: در استان لرستان طی سال‌های گذشته در حوزه تحقیقاتی هواشناسی کشاورزی اقدامات خوبی انجام‌شده است.

دبیر هواشناسی کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت این علم باید سازمان جهاد کشاورزی با هواشناسی استان همکاری داشته باشد، بیان کرد: متأسفانه در استان طی سال‌های گذشته مسئولان جهاد  همکاری لازم با این بخش را نداشته‌اند.

مرادی با عنوان کردن این موضوع که کشاورزان مناطق سردسیری استان در زمین‌های آبی خود اقدام به کاشت کلزا، گندم، جو و چغندرقند کنند، تصریح کرد: مناطق گرمسیری استان نیز در روزهای آینده بایستی محصولات خود را بکارند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که زمین‌های دیم دارند می‌توانند پس از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان در روزهای قبل از بارندگی اقدام به کاشت محصولات خود کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی لرستان بابیان اینکه اگر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در فصل پاییز تحقق یابد در این فصل در حوزه کشاورزی مشکلی نداریم، عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در ماه‌های آبان و آذر امسال شاهد بارش‌های خوبی در سراسر استان هستیم.

مرادی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: متأسفانه گرم شدن کره زمین باعث تغییرات اقلیمی در کشور و استان شده و همین موضوع عامل اصلی سیل فروردین‌ماه امسال بود این تغییرات اقلیمی درصورتی‌که به‌خوبی مدیریت نشوند آسیب زیادی به کشاورزی استان می‌زنند.

 انتهای پیام/‌

نظر شما