شناسهٔ خبر: 35996561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لزوم ارتقای فرهنگ عمومی با استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی فومن

نمایندگی گیلان

سرپرست فرماندار فومن با اشاره به اینکه بررسی شاخص های فرهنگی بر حسب معیارهای علمی نشان می دهد مردم گیلان سرآمد فرهنگ و مذهب هستند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت های مادی و معنوی شهرستان فومن برای ارتقای فرهنگ عمومی باید بهره برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمید رضایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن، گفت:  سرانه پایین میزان مطالعه در جامعه که خود از معضلات فرهنگی کشور است، باید از طریق نهاد آموزش و پرورش و دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی وظیفه سیاستگذاری و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه  را دارد، اظهار کرد: باید با بررسی و شناسایی استعدادهای فرهنگی طرح های عملیاتی و تشویقی در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان فومن با اشاره به اینکه بررسی شاخص های فرهنگی بر حسب معیارهای علمی نشان می دهد مردم گیلان سرآمد فرهنگ و مذهب هستند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت های مادی و معنوی شهرستان فومن برای ارتقای فرهنگ عمومی باید بهره برد.

رضایی با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت های لازم برای ارتقای فرهنگ عمومی از وظایف دولت است، افزود: اقدامات فرهنگی نیازمند همکاری و هماهنگی بین دستگاه ها با ابزارهای فرهنگی مناسب است.

وی جامعه سالم و شاداب را در گرو وجود فضاهای فرهنگی - ورزشی و توسعه نهاد کتابخانه دانست و متذکر شد: دشمن از طریق تهاجم فرهنگی در حال نفوذ به بنیان های فرهنگی و اعتقادی جامعه است و لذا باید هوشیار باشیم.

سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به اینکه وظیفه نامگذاری معابر طبق مصوبات اعضای شورا توسط دهیاران و شهرداران اجرایی می شود، گفت: عواقب عدم اجرای قوانین مربوط به نامگذاری توسط شورای نظارت بر نامگذاری مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری توسط فعالان فرهنگی و مذهبی، تاکید کرد: با یک اشتباه افراد را از مدار جذب خارج نکنیم.

انتهای پیام

نظر شما