شناسهٔ خبر: 35996501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع 5 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌ انجمن‌های مناطق دورافتاده

دبیرکل مجمع انجمن‌های ادبی کشور از توزیع 5 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌ انجمن‌های مناطق دورافتاده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهرناز آزاد امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان همدان با حضور دبیرکل انجمن‌های ادبی کشور اظهار کرد: مجمع انجمن‌های ادبی کشور یک صنف مستقل است و به زودی کارهای جدی در این حوزه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما پیگیر مشکلات و درخواست‌های انجمن‌های ادبی در استان‌ها هستیم گفت: چاپ و نشر آثار یکی از دغدغه‌های فعالان فرهنگی و ادبی است و در این زمینه تاکنون با ۱۳ ناشر در سراسر کشور تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده که بر اساس آن، فرآیند چاپ و نشر آثار شعر و داستان اجرا و بخشی از سود حاصل به نویسنده و مولف تعلق می‌گیرد.

 دبیرکل مجمع انجمن های ادبی کشور با تاکید بر اینکه تاکنون با ۱۱ دانشکده ادبیات فارسی برای انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی مذاکره شده است گفت: اگر در بخش آموزش و پژوهش سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه قابل توجهی در این زمینه حاصل خواهد شد.

وی در خصوص توزیع کتاب نیز گفت: ۵ هزار عنوان کتاب بین کتابخانه‌های انجمن‌های مناطق دورافتاده توزیع خواهد شد و مذاکره‌ای هم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌ها انجام شده تا کتاب‌هایی به انجمن‌های ادبی کتابخانه‌های تخصصی اهدا شود.

دبیرکل مجمع انجمن‌های ادبی کشور با تاکید بر اینکه پیشنهاد شده اداره‌کل شعر و ادب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود افزود: اگر این پیشنهاد عملیاتی شود، بودجه مناسبی در حوزه استانی برای این بخش تعریف خواهد شد.

وی در خصوص ثبت انجمن‌ها در سامانه کشوری هم گفت: امسال بر اساس تائیدیه ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های ادبی قادر به ثبت مشخصات در سامانه و دریافت شناسه خواهند بود و برای این منظور اساسنامه‌ای در دست تدوین است که همه استان‌ها با توجه به این اساسنامه انجمن‌های واجد شرایط را تائید و معرفی کنند.

آزاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هر استان به تقویم ادبی اختصاص نیاز دارد افزود: هر انجمن توانمندی و تجربیات خاص خود را دارد‌ و اگر اعضای انجمن‌های‌ مختلف در قالب کار تیمی تقویم ادبی سالانه تدوین کنند، برنامه‌های تاثیرگذاری در سطح کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89003/

نظر شما